dimarts, 24 de juny del 2014

Paret/Agulla: El Cap del Guerrer

Dificultat: 6a. (MD-)

Dificultat màxima obligada: V
Llargària: 20+30+35 = 85m.
Aperturista: J.C.Moreno, E.Viana i A. Romero al 2004
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Parabolts amb reunions repelables.
Material: 8 cintes llargues+cintes per merlets+reunió.
Orientació: Sud-Est
Cordada: Ricard Riu, Alex Gv i Xarli
Data: 21 de juny de 2014
Resum:
Avui per circunstancies diàries que ens porta la vida, els astres ens han ajuntat per fer aquesta via, quedem al Bar Anna del Bruc per esmorzar i desprès anar a Can Masana.
Aproximació a peu:
Des de Can Masana anem direcció al Coll de Guirló on trobem el caminal que porta al Pas de les Portelles, a on ens hem trobat amb la desagradable sorpresa de trobar obrada la canal del costat dret en forma de graons, per facilitar el pas als senderistes de turisme,
Un cop superat el primer absurt contineum caminant direcció al Refugi d’agulles Vicenç Barber, d’aquí anem a buscar la Canal de l’Ou de Colom i la remuntem uns metres.
De seguida marxem vers l’est a buscar la banda més occidental del cap de Guerrer, poc abans d’arribar al coll que forma amb el Totxo dels Montoya.

1 Llarg 6a., i 20 metres
Deixo que es barallin els joves perquè decideixin qui comença, al final comença a tibar l’Alex, tranquil amb equilibri i navegant, molt be.
Quan hem toca a mi els dos primers passos de col·locació a la roca ja se m’ha travessen, tenint que tornar a començar un altre cop, però amb la insistència el pas també surt, tiro amunt i supero la primera panxeta que deu ni do, amb molts nervis, buffff i cap a la reunió, el tercer es el Riki que s’ho treu com si ho hagués fet tota la vida, un crac.
2Llarg V+ i 30 metres
En aquest llarg li toca demostrar les seves habilitats de primer en el Riki, cosa que no li suposa cap esforç, però veient com li toca navegar pel muret dret de nassos li dic que als passos més fins en vagi posant cintes extensibles, buffff menos mal que al coco així en va més tranquil, es un muret on cal treballar be els peus, l’Alex recull els trastos i amb tècnica natural tira amunt.
3 Llarg IV+ i 35 metres
Aquí els Lolos aquests ja m’he estaven xulejant massa i decideixo acabar jo la feina, així que tiro de primer per anar-me relaxant i fent coco, navegant per roca excel·lent vaig superant els petits trams de 4Sup. fins la R, estic molt content amb mi mateix i asseguro els companys amunt, em segueix el Riki i per enfonsar-me la festa l¡Alex puja amb una ma a la butxaca i amb l’altre fent fotos, quin noi.
Fent foto de Lolos cimera per la cole de l’Alex i jo també aprofito per fer panoràmiques amb el mòbil, ja que la visió d’agulles des d’aquí es brutal.
A la part oposada trobem una instal·lació, que no cal fer-li magarrufes, per poder fer aquest ràpel xulissim i volat que compensa tota l’escalada amb escreix.
Continuació.:
Un cop al coll quedem davant de la Veïna, que al final no fem perquè volem anar per feina, així que ara son les 13:00 i anem directament cap a La Bitlla a pel següent repta, que és fer la via San Isaias del que desconeixíem quina equipació te actualment encara que ja sospitem que molt precària, un cop a la 1R no veim clar res, flanquegem cap a la dreta i anem a buscar la primera R de l’Aresta Bruc, dons mira ens a sortit un llarg més, hahahah.
Via: Entrada per la San Isaias i sortida per l’Aresta Brucs
Zona: Agulles -Montserrat-
Paret/Agulla: La Bitlla
Dificultat: IV+ (D)
Dificultat màxima obligada: IV+
Llargària: 20+(20canvi de via)+30+15 = 85m.
Grau d’exposició: Alt a la San Isaias, Mitja a l’Areta Bruc
Grau de compromís: Mitja en conjunt
Equipament: Burins, claus, pitons i espits.
Material: 5 cintes llargues+algun friend mitja+ bagues per marlets+reunió.
Orientació: Sud
Cordada: Ricard Riu, Alex Gv i Xarli
Data: 21 de juny de 2014
1 Llarg IV, i 20 metres
Aquesta via es un capritxo per la col·lecció particular del Riki, que no l’ha fet mai i ha nosaltres ja ens esta be, perquè tots ja en fet l’Aresta Bruc, així que comença a tibar lentament buscant si troba alguna coseta, dons res de res, en pocs metres arriba a trobar una reunió de burins, a sobre una llengua llastrosa de roca, que cal mimar i no fer gaires estrebades.
2 Llarg canvia de via IV+ i 20 metres.
Tot i així el Riki continua amb la seva tossuderia per seguir per aquesta via i segueix ell primer a la recerca del buri, arriba anar una mica més a l’esquerra de la berruga central de la Bitlla i veu algú molt precari a la sortida del paus clau de V+, com que el material sembla que no es gaire de fiar i anem tres, al final o deixem corre i flanqueja a trobar la 1R a l’alzina de l’Aresta Bruc, nosaltres ja enfilem directes a la R en una travessa a dretes amb roca dubtosa que va saltant a sota els nostres peus fins la R.
3 Llarg IV+ i 30 metres.
Ara tira l’Alex per un diedre molt estètic que a mi m’agrada molt i que supera la berruga per la dreta fins que has de fer un pas a l’esquerra per pujar i seguir per placa més vertical però sempre amb bons còdols, inclús l’Alex encinta un Merlet per anar fent practicàs i passar el temps, arribem a la l’última R i el Riki i jo aprofitem que l’Alex ens te ben assegurats per seguir uns metres més fins el cim.
Aquí ens relaxem tornem a fer foto cimera per la cole de l’Alex i mentres ells muntant el ràpel jo també aprofito per fer unes quantes panoràmiques més pel record i també per poder transmetre els col·legues una mica del que aquí respirem.
Descens.:
Amb doble corda de 60 tirem avall sense pensar gaire en l’estat d’on estem ancorats per fer el ràpel, no tant espectacular com l’anterior però molt maco, llàstima el teix que ens lia a peu de coll, vigileu.
Tornada.:
Un cop a terra els 3 decidim no fer cap més agulla i decidim anar a dinar, anem baixant i ens trobem al Lagarto Sordo i un parell d’amics nous que a fet de Montblanc, molt macos i simpaties, els 3 han fet cordada a la via Civis II-Garcia-Casas a la Roca Foradada, en resum ens anem plegats tots 6 a dinar al Bar Granada del Bruc per acabar i fer un final de festa amigable, senzill i molt a gust amb tots plegats i ja sabeu gassssss i amunt.

Unknown ha dit...

No paras Xarli, felicitats !!!