dimarts, 21 d’octubre del 2014

Via L'Esperó de la Lluna Plena als Estrets d'Arnés

Via: L’Esperó de la Lluna Plena
Zona: Gronsa sud, Cara Oest, estrets d’Arnés, Els Ports.

Tipus de Roca: Conglomerat
Dificultat: V+
Dificultat obligada: V
Llargària: 60+40+35+35+60+50=280 m.
Grau d’exposició: Mitja
Grau de compromís: Alt
Aperturistes: Arantxa Cardús i Llorenç Vallés (Kutres)
Data: 9 de desembre del 2011
Equipament: Via equipada amb parabolts de 10 m/m, les reunions només es rapelable la primera que no es necessari, perquè es pot desgrimpar, la resta no, només tenen 2 parabolts, fet incoherent.
Material: cintes exprés, joc de tascons i de friends petits, alguna baga per savines.
Orientació: Oest
Cordada: Joan Canals, Cinto Romero i Xarli
Data: 11.10.2014

Resum:
Una via sense pretensions, ni massa res, traçat bastant lògic on el més difícil, si trobes l’inici de la via, és no perdre’t i sortir-nen d’una pesa, donada la mala qualitat de la roca, tot amanit al mig d’un lloc únic del que pots anar veient i gaudint com altres cordades avancen per les Moles del Dom. Gassss i Amunt.

D'Horta de Sant Joan, ens dirigim als Ports, entrant per la carretera, i deixant les Roques de Benet a l'esquerra s'inicia una forta baixada al final d'aquesta trobem un desviament a la dreta que ens deixa en pocs metres en una bona zona d'aparcament. Aquí baixarem cap al riu i agafarem el caminet que marxa per sobre del pontet de fusta cap als Estrets, ara ja dintre als Estrets per la vora del riu ens trobarem de cara la paret. Pujar cap a peu de via per terreny evident per sobre les plaques.
1 Llarg  II/III 1 clau per 60m.
Ens liem bastant fins que no trobem i encertem la línia del traçat de la grimpada fàcil a seguir, fins trobar el primer clau i la reunió que és l’única que trobem amb anelles, (perquè?, si es pot desgrimpar).
2 Llarg  V 1 clau per 40m.
La 2a. tirada ja te passos més verticals i de finura, el Joan el que te més difícil és encertar que t’has d’enfilar-te per l’esperó de l’esquerra i no seguir per la canal amunt a la que també i veus una xapa, es pot anar posant algun friend si trobes roca bona o bagues en els arbustos seguint la tònica de tota la via d’escalar entre parabolts .
3 Llarg  IV+  35m.
Aquesta tirada no és molt difícil i li fot el Cinto, tot i així el pitjor factor continua sent la roca dubtosa i la distancia entre parabolts.
4 Llarg  V+  35m.
Aquesta tirada la lluita el Joan que sense masses problemes supera els passos de V+ aquesta vegada ben protegits per 3 parabolts, el pitjor quan surts a sobre es trobar la reunió que esta a la dreta fora de la lògica i la qualitat de roca de l’esperó.
5 Llarg  IV+  60m.
Aquesta tirada la lluita el Cinto tornant a pujar a l’esperó per uns metres molt dubtosos i seguir amunt cavalcant la cresta molt estètica i llarga.
6 Llarg  IV+  50m.
Aquest llarg li foto jo, començo una mica tens per la qualitat de la roca, però amb trobo a gust i tiro amunt sense dubtes, fins trobar la reunió al terra pocs metres abans del cim.
Un cop a dalt tots tres ens felicitem per haver aconseguit una via més per la cole i haver conviscuts aquests moments entre un paissatge idilic i un entorn amb regust montserrati, cosit de vies. (millors que aquesta, segons ells que ja les han fet).
Del cim cap a l'esquerra a buscar una vella i bella sabina on hi ha el ràpel de 32 metres, per desprès seguir el caminet evident que ens deixa al coll i baixar de nou cap als estrets, a peu de via per desfer el camí fins el cotxe.

Llorenç ha dit...

Bones!!! m'alegro que us agradés la via!!! je je je!!!
Sols volia fer un apunt, el primer llarg el vaig aprofitar d'una via que marxa per la dreta, i que encara no se com es diu, tot i que vaig proguntar-ho al que la va reequipar....es per això que la R1 es rapelable, com totes les reunions que la via que marxa per la dreta, molt més equipada, i fàcil.

Salut!!!

Unknown ha dit...

ara entenc el perquè de les anelles, per la meva critica a la roca m'han dit de tot, però noi jo l'he trobat francament dubtosa i dolenta, mira que el coco frena amb aquesta qualitat, la dificultat es bona per anar fent i gaudint de l'escalada en aquest magnífic entorn i gràcies per l'aclariment.