dijous, 6 de juny del 2013

Dificultat obligada: V/Ae
Grau d’exposició: Alt
Compromís: Mitjà
Llargària: 140 metres (45+30+25+25+15)
Aperturistes: J. López (Boy) i M. Roca (abril 1960)
Equipament: Via equipada amb parabolts
Material: 16 cintes exprés i un strep si fem el 3r. llarg en artificial)
Orientació: Sud
Cordada: Alex GvPili Sanchez i Xarli
Data: 01.06.13

OBSERVACIONS:
Jo que tota la vida he caminat i observat els racons de Montserrat, com no, també era un fan de l’elefant en silenci, de tant que m’imposava, però des de que vaig començar a escalar també va començar a ser un dels meus objectius a assolir i per fi va arribar l’hora de fer realitat un altre somni, una il·lusió, fer aquella via que tothom dona per sentat que si t’agrada escalar has de fer, una verdadera clàssica amb un rocam Montserratí excel·lent.
Sortim del Monestir i enfilem les Escales dels pobres fins que arribem al Pla de Santa Anna a on ens desviem cap a la dreta seguint el camí rocós fins que trobem la desviació amb indicacions en direcció al refugi de Sant Benet.Un cop passat el refugi es passa per una mena de porta de pedra; al cap de poc el camí es bifurca i prenem el de l’esquerra (que porta a l’ermita de Sant Salvador). Veurem la Trumfa a la nostra dreta. Seguirem pujant fent giragonses fins una nova bifurcació amb un corriol que es dirigeix a la Trompa de l’Elefant. La via s’inicia a la part més baixa de la base de la Trompa, encara que nosaltres seguim pujant uns quants metres per dintre de la canal per estalviar-nos escalar tants metres sense cap assegurança i fer un traçat més lògic.

Primer Llarg IV- 1 xapa en 40 metres.
Des de la canal fins la base de la Trompa la primera tirada és una senzilla grimpada en lleugera tendència a l’esquerra. La màxima dificultat es localitzar la reunió feina que li toca a l’Alex que ja l’ha repetit diverses vegades (si prenem com a referència una fissura que va en diagonal cap a l’esquerra situarem la reunió uns metres a la dreta d’aquesta), trobarem una xapa un metre abans d’arribar a la reunió, que es la que protegeix el tram de -IV més vertical del primer llarg, el segueixo jo i la Pili desprès tancant la cordada.
Segon Llarg IV+ 2 xapes en 30 metres
Aquest llarg i tota la via l’assumeix l’Alex de primer, per la seva veterània i coneixements, en aquesta ocasió el segueix la Pili i tanco jo la cordada. Sortim de la reunió cap a la dreta fins que el fil de l’esperó ens quedi a la nostra esquerra. Després només cal tirar amunt, sempre per la dreta de l’esperó, gaudint de bones presses i de l’estètica de la tirada. La reunió força còmoda, es troba a la dreta d’un forat característic, des d’aquí ja podem observar una altre cordada darrera nostre, que ens pregunten si estem fem la Boy-Roca i els hi contestem que si i enfilen pel mateix lloc que nosaltres i els indiquem a on es troba la primera xapa que de moment no veuen.
Tercer Llarg 6a+/VAe 17 xapes en 25 metres
Aquest llarg va primer l’Alex, segona la Pili amb plena sintonia i connexió amb el seu company i tancó jo la cordada patint i esforçant-me molt. Sortim per l’esquerra de la reunió i de seguida enfilem recte cap amunt. Hi ha un curt tram de V que és la part més obligada de la via a on ningú et regala res i se’m fa més llarg del que és.
Un cop superat arriba la secció d’Ae. a on podem anar xapant els parabolts nous i combinant amb algun que altre de vell, pocs passos podem acerar en A0.
Durant l’ascenció podem veure alguna relíquia que encara ens ajuda a anar progressant, la reunió en una lleixa característica Montserratina es molt còmode. Aquí la cara ja ens va canviant mostren l’esforç patit.
En aquest llarg ja hem pogut escalar amb un ambient de gran paret, un bon pati i grans vistes.
Quart Llarg IV+ 4 xapes en 25 metres
Inicia la tirada recte amunt l’Alex, desprès jo i tanca la cordada la Pili, superant un curt tram vertical amb bona presa per de seguida, sobre terreny més inclinat iniciar una lleugera diagonal a la dreta, aquest llarg també es fa curt de la bona ganda que trobem. Superem un fàcil llavi i arribem a la reunió que es la més còmode de totes, sembla una terrasseta, des d’aquí podem veure i escoltar a una cordada que esta fent el ràpel per la Normal de la Mòmia, com amb les cordes i sense voler, fan caure un boló, que va rebotant per la roca, sort que no hi ha ningú a sota.
Cinquè Llarg IV 2 xapes en 15 metres
Sortim de la reunió per terreny inclinat i sobre un rocam de primera categoria, amb bons merlets i còdols cantelluts per de seguida arribar a la reunió cimera, aquest llarg també s’ha fet curt.
Aprofitem per fer la foto de cordada i poder gaudir per uns instants de les vistes panoràmiques i de l'ambient que es respira pels voltats, podent observar i escolar les altres cordades.

Trobem un clau amb un cordino al que i posem una corda per ajudar-nos a desgrimpar uns metres per la banda oest, no munteu cap ràpel, aquesta instal·lació no es per això. Agafem una canal que ens deixa a unes rampes fàcils que ens menen fins al camí de Sant Salvador i ara tot de baixa desfem el camí fins el cotxe.
Se'ns a fet una mica tard i anem a dinar a Monistrol, que avui ja ens ho hem guanyat, al final hem gaudit d’una clàssica de llibre pel record amb tot el seu mèrit.
Siauuuuuuuuuuuuuu

Aquí teniu el vídeo amb les fotos de l'escalada.