dimarts, 24 de novembre del 2009

Magraner Nan




Historia d'un Magraner Nan
Us voldria explicar la historia d'aquest magraner nan, que per mi te un valor sentimental.

Aproximadament la primavera de l'any 2007, desprès de demanar-li al meu cap que quan anés al Mercabarna si veia un Magraner Nan m'en compres un, ho va fer i  a més me'l va regalar, era de viver del Mercat de la Flor quan estava en el Mercabarna.
Quan el vaig veure, ja me'l vaig imaginar al meu cap, era prim com el dit petit de la meva mà, mig metre de llarg aproximadament.
I, vaig començar a preparar-lo tal com me'l vaig imaginar per primera vegada.

Primer Pas
Primer vaig treure'l de la torreta de plàstic i li vaig podar totes les branques que no hem servien i  vaig enrafiar-lo tot sencer de d'alt a baix, s'ha d'anar agafant un grapadet de ràfia, se li fa un nus en un extrem i es deixa en remull perquè agafi elasticitat. S'escorre i es va  embolicant la rafia a l'arbre.


Segon Pas
Un cop enrafiat li vaig posar uns filferros d'alumini del número 1,5 de d'alt a baix, en forma d'ànima.
Per donar-li cos i que al doblegar no es deixi forçar de més i el poguem trencar.


Tercer Pas
Desprès el vaig embolicar tot amb cinta aïllant de color marró, i finalment el vaig filferrar amb fil de coure del 2,5 de d'alt a baix.


Quart Pas
A partir d'aquí vaig començar a recargolar-lo i anar donant-li forma de Kengai, cascada, es una operació molt delicada, perquè quan estas torssant tens que sentir l'arbre i no malmetre'l, aixó es una operació difícil de sentir en un arbret tant petit.
I, al mateix torçar has de tindre clar quina forma  li vols donar, tot al mateix temps, lent però decidit.



Un cop li vaig donar la forma capritxosa, el vaig podar d'arrels i el vaig plantar en una torreta alta.
A la primavera següent el vaig desfilferrar i li vaig treure la cinta aïllant, la ràfia i tot.
I, el vaig tornar a filferrar amb dues passades de fil d'alumini del 2,5.


Quan va arribar la tardor tenia un aspecte que vosaltres podreu jutjar, ara la seva alçada es de 20 cm.
Us agrada?









Jo crec, que aquest article us demostra que un arbret de viver d'un cost baix, uns 6€ i una mica d'habilitat us pot resultar un bonsai força interessant i molt maco.