dissabte, 23 de maig del 2015

Via Paul-Gustau al Ganivet de Diables

Via: Paul-Gustau
Zona: Montserrat – Diables
Dificultat: V+/Ae o 6c (MD)
Dificultat obligada: V+/Ae
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Llargària: 40+25+30+25=120 metres (+90m. de cresta)
Aperturistes: Paul Callejas i Gustau Llobet (novembre 1973)
Equipament: Via equipada amb parabolts, cap de burí i algun espit
Material: 17 cintes exprés, 10 plaquetes recuperables i un Camalot C#1 pel primer llarg
Orientació: Nord-est
Cordada: ....., Deville Monia i Josep Maria GX
Data:23.05.2015

Aproximació
Des del refugi de Santa Cecília anem a buscar el camí de l’Arrel direcció al Monestir. A l’alçada del Serrat de Patriarques ens desviem a mà esquerra per la canal dels Avellaners. Anem remuntant fins que, amb una mica d’intuïció, comencem a flanquejar cap a l’esquerra per anar a trobar la base de l’esperó nord del Ganivet. Un cop a la base seguim cap a l’esquerra i ràpidament trobem el peu de via (doble burí).

Amb la ..... ens juguem qui comença i em toca a mi, ole, ole, decidim deixar a la Monia tota la via entre mig nostre perquè se senti més protegida i escali més tranquil·la; Jo em miro la col·locació per situar-me a la placa i ja veig que suare de valent, perquè ja et posa a to i ja veus que anirà de finura, per no petar-me i com no li trobo, ja poso l’estrep i tiro amunt i amb els metres la roca i la confiança millora encara que m’obliga a negociar els millors passos, fins trobar una llastra a la meva dreta descomposta, fet pel que aprofito per posar un camelot del 1 a la fissura per treurem la por i entrar a la reunió fent un curt flanqueig a la dreta tot descompost, per cert la reunió molt còmode.
Munto i m’acomodo per recuperar les companyes perquè vagin agafant al to a la roca i la continuitat.
2 Llarg V 25m.
Ara li toca el torn a la ..... per gaudir d’aquest llarg, encara que la visió i la distancia d’uns 8 metres de la primera assegurança ja fan una mica de IuIu, un cop xapat el primer bolt ja veus que la presa es més gran i la roca més bona, encara que te una patina que no t’acaba de donar confiança, deu ser cosa de la cara nord.
Aquesta reunió continua sent bastant còmode, aquí estem a l’ombre i ventilats, fet que ens ajuda a decidir tapar-nos tots.

3 Llarg V/Ae o 6b+ 30m.
Ara agafo el relleu en aquesta tirada que ja s’endevina prou atlètica i entretinguda i sense pensar-m’ho gaire començo a tirar amunt amb l’estrep a punt per quan toqui.
Arribo a sota el sostre i m’estudio el pas que és força atlètic però molt ben protegit, fet que et permet fer-lo sense por, el supero i vaig seguint el ritme d’uns dos reblons per un parabolt en la línia i vaig fent passos a últims d’estrep i alguns passos algú més que últims i molt d’equilibri, posant la plaqueta recuperable, cosa que jo encara no havia practicat mai i menys sobre reblons rovellats, ara sortim en lliure uns pocs metres fàcils fins muntar la reunió, que suposo que al fer-la nova al costat de la bella i quedar desplaçada a quedat força incomode.
Aquesta tirada la he gaudit de valent amb moltes sensacions noves i molt treballosa però a valgut molt la pena fer-la.
També val la pena recordar tots els gemecs i sons que anava fent la Monia mentre anava pujant fent cabrioles i esforços pels estreps, semblava que ella sola era tota una festa.

4 Llarg V+/Ae/A0 o 6c 25m.
Ara tornem a rellevar-nos i segueix la ..... fent uns passos de flanqueig a l’esquerra fins la vertical de la cremallera d’expansions , aquesta tirada encara que potser en lliure te més grau les assegurances es troben més a prop fet que em permet fer-la de segon de xapa a xapa i lliure, però al mig la ..... supera molt be el pas clau de la tirada, una sortida d’un llavi en lliure de V+ força atlètica, per seguir uns metres més en Ae o A0 o ja en lliure, al gust per desseguida perdre empenta i donar pas a la reunió cimera ja en terreny descompost, però a peu pla i molt còmode.
Des d’aquí tenint els Patriarques i la Paret de l’Aeri al davant i al mig d’aquest fantàstic entorn decidim dinar per compartir i contemplar i aprofitar per fer la rigorosa foto de grup al cim abans de continuar.

Ara segueixo jo per l’aresta molt descomposta però força ampla de moment al cap d’uns 40 metres trobo una sabineta d’uns dos pams i escacs que encinto i munto reunió per recuperar les companyes, ara la ..... sense perdre temps i decisió segueix pel tram més estret, esmolat i aeri, a on el caguen es que no podem protegir-nos amb res fins arribar a la reunió, fet que te obliga i et concentres en cada passa en no fer saltar res massa bruscament en aquest ambient tant impressionant i sempre controlant l’equilibri, la veritat es que a sigut molt emocionant travessar l’aresta del Ganivet de Diables, que li dona el nom a aquesta agulla.
Des d’aquí fem un ràpel de 20 metres que ens deixa entre el Ganivet i la Paret de Diables i continuem cap a l’oest per anar a trobar la Canal dels Avellaners (des del coll flanquejar de seguida que pugueu i anar a buscar la cara est de Patriarques). Un cop a la Canal dels Avellaners seguim avall fins el camí de l’Arrel i anem desfent el camí de pujada.