dissabte, 9 de maig del 2015

Via Punsola-Reniu al Cavall Bernat



Via: Punsola-Reniu
Zona: Montserrat – Cavall Bernat
Dificultat: V/Ao o 6c (MD-)
Dificultat obligada: V/Ao
Llargària: 240 metres
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Mitjà/baix
Llargaria: (30grimpada)+50+30+35+20+30+20+25 =240
Aperturistes: M.Punsola i J.Reniu (maig 1971)
Equipament: Via totalment equipada amb parabolts
Material: 22 cintes exprés + reunió (opcional 1 estrep)
Orientació: Nord-est
Cordada: ..... i Josep Maria GX
Data: 09.05.2015



Aproximació:
Deixem el vehicle a l’aparcament del Refugi de Santa Cecília i prenem el camí de l’Arrel direcció al Monestir. Durant el camí ens trobem amb la Vyara Pelova i el Paco, la qual amb reconeix desprès de molt de temps que vam coincidir per primera vegada i ens vam conèixer, continuem junts fins l’hora de tibar.
Quan estem a l’alçada del Cavall i pocs metres abans d’arribar a la Canal del Cavall trobarem un corriol que s’enfila recte amunt. El prenem i en pocs minuts arribem a la base de l’agulla. Des d’allí, amb una senzilla grimpada arribem a la R0, nosaltres o hem fet desencordats, només amb els peus de gat (30 metres de III).


1 Llarg IV 50 metres
Continuo tirant jo de primer perquè ja estic ficat de ple i no m’hi vull capficar, però l’escalada es torna lenta degut a les 2 cordades de valencians que portem al davant, aquesta placa inclinada te una roca agradable i l’escalada plaent.
Recupero a la ..... mentre veig a la Vyara i el Paco a la cua derrera nostre un xic avorrits.
2 Llarg IV+ 30 metres
Aquesta tirada la fa la ..... perquè també comenci a agafar el tacte a la roca i a l’ambient que ja es comença poc a poc a respirar, la reunió la munta en un còmode relleix.

3 Llarg V+/6a. 35 metres
Aquesta tirada li tinc una espina clavada del meu anterior intent en el que al pas de sostret o vaig passar realment malament, dons no hi ha res com tirar jo de primer i medi les meves forces, els primers metres de placa es van posant verticals fins arribar el pas protegit del sostret que trec en lliure, treballós però molt fàcil, ara continuo per la fissura fins arribar a la reunió, estic molt content, recupero a la ..... tant de presa com puc per transmetre-li la meva il·lusió, adrenalina i felicitat.
4 Llarg 6a. 20 metres
Aquesta tirada li fot la ..... i la veritat es que em fa un gran favor, va pujant i renegant de lo sobat que esta i que t’obliga a buscar i posar millor els peus, no gens agradable, sort que es curtet.
5 Llarg Ao/6c 22cintes per 35 metres
Ara i torno jo i vull provar que tal les lliçons d’estreps a Can Sola, començo a pujar per bona roca sostinguda i quan arribo a la cremallera començo a pujar jugant amb passos d’A0 i lliure un xic desplomat sent un llarg laboriós i arribo a la reunió completament penjada tranquil i satisfet.
6 Llarg Ao/6c per 20 metres
Aquest llarg se’l curra la ..... i es més intens del que sembla, amb passos molt fins, jo també el supero entre A0 i passos en lliure fins la reunió que és força còmode.
7 Llarg A0/6a+ V per 25 metres
Aquest llarg em toca a mi i de totes maneres la ..... me’l cedeix perquè diuen que es el millor IV+ de Montserrat, un cop has fet el flanqueig, dons be, faig les 3 primeres xapes de flanqueig fàcil fins que arriba l’hora de tirar amunt amb el contrast que no esta massa xapat i que els famosos “bolos” i rocallam d’escàndol ja son més V que no pas IV+ per lo sobat, tenint que anar palpant “calvos” en un tram molt vertical i un pati i sensació de buit acollonant, que li donen al cos i al coco l’últim toc d’adrenalina, abans d’arribar al cim xapo una reunió i segueixo fins la moreneta.
Recupero a la ..... eufòric i content perquè tot a anat molt be, aquí al cim estem molt a gust amb el sol, llàstima del ventet, però tot i així decidim dinar una mica, mentre arriben al cim l’Alba Pirata i el darrera el Manu d’Aram que pugen de la Pérez-Verges, acabem de dinar i aprofitem per fer-nos fotos junts i entre nosaltres pel record.
Descens:
Fem dos ràpels pel vessant sud, un de 20 metres fins a sobre la berruga i un altre de 40 fins l'inici de la via Normal. Després baixem per la canal del Cavall i desfarem el camí d’aproximació fins a Santa Cecília
I anem a fer unes birres i algú més que per això escalem, no.
Gassssssss i Amunt

Aquí teniu el vídeo de les fotos