dissabte, 29 de novembre del 2014

Grau d’exposició: Baix
Compromís: Baix
Llargària: 30+30+25=85 metres
Aperturistes: Francesc Suñol (Agost 2006)
Equipament: Via equipada amb spits
Material: 9 cintes exprés variades
Orientació: Sud
Data: 23.11.14
OBSERVACIONS:
Aprofitant la 1a. Trobada conjunta dels Grups Natura100 i DonaAlpina a Malanyeu, el Toni i jo fem cordada per coneixens i escalar via llarga junts, ja vam coincidir una vegada a esportiva però no a la roca, així que aquesta ocasió es ideal per amigar-nos una mica més i saber fins on arriben de moment les nostres limitacions, a sigut tot un plaer escalar amb aquest noi amb tant de gas i decició.
Un cop arribem a Malanyeu aparquem el vehicle al costat d’un camp de futbol. Seguim a peu per una carretera que es dirigeix cap a l’església i continuem fins que arribem a un mas. Just abans surt un corriol que s’endinsa al bosc; el seguim. Creuem una riera i un filat elèctric. Al cap de 5 metres comença un altre corriol poc definit a l’esquerra que, sense pujar al peu de la paret, va resseguint-la per sota fins a trobar el peu de via.
1 Llarg V2 9 spits per 30 metres
Com estic formant el meu CoCo d’escalador i sense més preambuls li dic al Toni que tiro jo primer i m’enfilo per una placa que es deixa fer entre forats i bones presses, encara que prou mantinguda amb algun pas puntual de V, fins la reunió, aquesta tirada m’ha motivat, començo be, ara recuperò al company.
2 Llarg IV+ 8 spits per 30 metres.
Ara tira el Toni per l’esquerra en diagonal ascendent per seguir per una placa que segueix la mateixa tònica que l’anterior, forats i més forats, es un festival gruyere aquesta zona, a l’arribar a un replà es munta reunió
3 Llarg 6a. 9 spits en 25 metres
Continua de primer el Toni per no perdre gaire temps i poder fer una altre via, aixi que tira amunt superant plaquetes i roques trencades i petites per terreny fàcil per encarar un diedret, aquí esta el pas mes complicat, que miro per on superar-lo i amunt sense masses complicacions, travessem una petita zona boscosa per anar a buscar una altre placa també amb bons forats que ens porta al cim
on fem reunió i foto de grup de dos, des d’aquí podem observar en immensa panoràmica la magia dels colors de tardor al nostre voltant, espectacular.
Aquest cop faig jo els ràpels d’aquesta via, mentre veiem com la cordada de l’Alex, Jaume i Lola ens segueixen a distancia, amb doble corda de 60 faig el primer ràpel fins la R1 i d’aquí al terra, sempre controlant el pas de la recuperació de les cordes per la línia trencada de zones boscoses i sabines penjades.
recollim cordes i ens anem ràpidament a guitar quina via podem fer, veiem la dels Cules, però no la coneixem i no sabem com esta equipada, sembla que el traçat es força trencat i amb moltes feixes i bosquets cosa que ens desanima i al final ens decidim per l’Aina, que sembla esta força be, a peu de via i trobem el nom escrit a la pedra i un parabolt de color blau llampant.
Via: Aina (o Anèmica)
Material: 9 cintes exprés variades
Orientació: Sud
Data: 23.11.14
Història: la via Aina es una via moderna del 2010 equipada amb parabolts pel Joan Baraldés, poc més tard l’Amedeu Pagés la repeteix sense fer servir cap parabolt, només amb algun que altre pont de roca i l’anomena via Anèmica, el resultat es una via equipada per dos escaladors de una visió diferent en la que podem progressar per una o per l’altre o fent servir l’equipació d’ambdues; Si es fa així, vigileu perquè la corda arriba un moment que te masses fregaments, jo us aconsello xapar la via Aina i fer servir el ponts de roca de l’Anèmica per si necessitem fer algun pas d’A0 però sense xaparlo.
Personalment l'acció de l'Amadeu Pagés la trobo de molt mal gust i per demostrar qui sap que?, perquè es ell, el que no tenia que trepitjar i respectar  la via Aina, però be, el cas es que tots ens podem beneficiar d'aquesta rabacaria.
1 Llarg V 40 metres
Aquí torno a tibar jo aprofitant que estic amb forces i alt de moral, enfilo navegant per una placa que puja d’esquerra a dreta com sempre amb molt cantell però amb les xapes força separades encara que suficients fins travessar una feixa i fer la reunió
2 Llarg 6a- 30 metres.
Ara tira el Toni per una placa on trobarem el pas de 6a però que es pot fer mot be, per seguir amunt per més plaques trencades per més bosquets que li treu a la via tota sensació de verticalitat, això si donan-li varietat de situacions d’escalada
3 Llarg V 20 metres
Ara segueixo jo primer per aquest festival de plaques discontínues i feixes fins arribar a un diedret molt dret però amb bona presa, encara que t’obliga a trobar el millor pas, el supero fins la reunió cimera, molt satisfet amb mi mateix i amb el company.
Aquí podem observar tota la carena cimera, que avui no farem perquè optem per fer ràpels, la carena caminant i el camínal fins el cotxe son força llargs.
Aquest cop el Toni fa els ràpels d’aquesta via, amb doble corda de 60 el primer ràpel fins la R1 i d’aquí al terra, pleguem cordes i anem a buscar el caminal de tornada per juntar-nos amb tota la penya per dinar plegats a l’aparcament de Malanyeu.
Avui amb el Toni hem pogut fer dues vies donada la vinentesa tant en els llargs com a les reunions i la dinàmica en les dues vies, tot un plaer i amb ganes de tornar-hi per compartir el groyere de Malanyeu. Gasssssssssss i Amunt.

Joan Baraldes ha dit...

Bon dia,
La foto que has penjat amb la línia de la via FS en realitat és la línia de la via Badalona, la FS està 50 m més a l'esquerra.