divendres, 9 de maig del 2014

Cordada: Xermi, David Gomez i Xarli
Data: dissabte, 03.05.2014
Resum:
Avui hem anat a fer la Via Infinity, una cordada de 3, una via de dos llargs de 5 Sup, en la que tot i tindré preses per anar fent, no et pots relaxar fins la R corresponent, el tram de 6a. del 3 llarg, son 1 pas que no es tant difícil com sembla a vista i que també es pot superar amb 1 strep o A0, el pitjor la sortida de la via caminant encordats fins el cim, el ràpel xulíssim quasi volat i d'una tirada de 50 m., desprès queda el pitjor be nosaltres ens o hem agafat trankis, el camí de tornada això si per un lloc tranquil, solitari i llunya amb tota la bellessa que això comporta. Els companys no calen compliments perquè ja ens coneixem i per això vaig amb vells, tot un luxe.
Des de l’aparcament del Clot de la Mònica, prenem el corriol que puja cap a Sant Joan (marques blaves). El seguim, deixant la Pastereta enrere fins que guanyem un collet. En aquest punt prenem el corriol de l’esquerra (marques grogues i blanques). El seguim fins que un cop passat un torrent trobem unes fites a mà dreta que ens marquen un nou corriol. Seguim pel corriol que mena a una canal equipada amb esglaons metàl·lics. Un cop superats els esglaons remuntem en tendència a l’esquerra (fites) fins arribar al peu de via, a la banda esquerra de la canal (fletxa i lletra ‘I’ gravades).
1 Llarg V 30m.
Aquesta tirada la comença al Xermi, per una bonica i prou vertical placa de V ben assegurada, amb bona roca de presa de peus i mans a molts trams petita, que a mi hem fa anar bastant lent per anar navegant, fins arribar a la 1R en una wappa alzina.
2 Llarg V+ 25m.
Aquest llarg se’l guanya el David sortint per un tram més vertical i fi que l’anterior que ens fa pensar i navegar de debò, per trobar la millor presa durant els primers metres, per després ser més generosa per seguir ara buscant per on va la via perquè costa una mica trobar l’spit que ens facilita arribar a la 2R
3 Llarg 6a. 43m.
Aquest llarg se’l sua el David, amb uns primers metres senzills per situar-nos a sota el desplom
Trobarem la primera xapa al lateral d’un pedestal al qual ens hem d’enfilar.
El David un cop a sobre el pedestal i penja una cinta llarga i un strep per facilitar-me el pas, ell o proba en lliure i no li surt, com que és perseverant a la segona si, tot un crac.
La placa es tomba de pressa per avançar metres fins la R, que ell és salta expresament per fer la reunió en una alzina ja a mig camí de la sortida terrosa al cim. Però al recuperar les cordes dels segons provoca la caiguda de moltes pedres i terra inevitablament pel mateix rosec de les cordes.
4 Llarg II 7m.
Sense parar-nos a res a la 3R que a fet el David a l’alzina, seguim fins sortir al cim, patinant i derrapant pel tubogant que forma una canaleta terrosa, esgarrinxosa i pedregosa fins sortir al cim, des del qual protegim la sortida, ara encordant-lo a ell.
Des d’aquí el cim he fet unes quantes fotos del Toni Casanovas Reguant, el Joan Casado Mañas i un basc que feien la via Territori Dakota a la Roca de Sant Cugat, que ja tenim pendent de fer.
Un ràpel des d’una alzina mig volat d‘uns 50 metres, xulissim, per la vessant nord-est, que ens deixa a la canal davant la Roca dels Col·leccionistes, continuem avall i arribem a peu de via, des de la que desfem el camí i comencem l’excursió de tornada, per anar a dinar al Bar Muntanya de Collbató i agafar Gasssss i amunt per la següent.