dimarts, 6 de setembre del 2011

Montserrat-Drecera de Fra Garí, Camí de les Bateries, Camí de les Feixades

Aquest diumenge la Marga i jo em decidit anar a caminar sols, perquè ella pugui agafar el ritme i així poder superar a la intimitat el trauma post-vacacional.
Iniciem l'itinerari sobre tres quarts de nou del mati des de l'ermita de la Salut a on em aparcat el cotxe (avui diumenge hi ha mercat a Collbató), des d'aquí ens dirigim a la plaça de l'Església de Collbató Caminem pel carrer de Pau Bertran fins arribar al carrer de la Drecera, el qual seguim a la dreta de bona pujada, fins que acaba en un punt d'on surten tres camins. Seguim el camí del mig, deixant a la dreta un dipòsit d'aigua. Ben aviat comencen els trams per sender que en pocs metres enfila en forta pujada. Deixarem a l'esquerra els senyals de GR i seguirem els senyals blancs i grocs que ens aniran marcant el camí durant tota la pujada.
La Drecera de Fra Garí és una variant ràpida del Camí Vell de Collbató o de les bateries al Monestir de Montserrat i paralel·la a la drecera dels Graus.
Aquesta puja 200 m de desnivell en només 450 m de recorregut, enfilant-se entre roques i canals encaixats on sovint es troben graonades picats a la roca que faciliten l’ascensió.
Les vistes de Collbató i les vinyes dels voltants des d’aquest camí són magnífiques, i les senzilles grimpades que cal fer, són un incentiu més de la ruta, es cal prendre tranquil·lament i racionalitzar l’esforç.
Un cop al camí vell de Collbató o de les bateries vam seguir exactament el mateix itinerari que a la sortida Drecera dels Graus, Camí de les Bateries i Camí de les Feixades, espero que us agradi i gaudiu de les vistes i la vivència.