divendres, 30 de setembre del 2011

Queralbs-Núria

Aquest diumenge 18 de setembre em quedat a Manresa a les 7:00 del matí a buscar a l’Anton i l’Anna, tot i les amenaces de pluja agafem la C-25, fins a Vic i d’aquí l’autovía fins a Ripoll, per continuar creuantlCampdevànol, Ribes de FreserQueralbs.

En arribar a Queralbs, tenim sort i trobem aparcament a la plaça del mateix poble, fem un cafè, i un vol pel poble, molt ben conservat i net, 100 per 100 turístic i restaurat homogeniament conservant l’aire de l’alta muntanya, també podem observar l’ermita de Santa Jaume de Queralbs i pels seus voltants, el safareig i una font, entre carrers i cases empedrats i la plaça de la vila, capitanejada per un rellotge.

Inici
Sobre les 9:15, enfilem el GR 11 que ens portarà fins a Núria.
El camí comença força enfilat, però sense cap tipus de dificultat. Tampoc presenta cap dubte, està ben senyalitzat, tant pel que fa a les marques vermelles i blanques com pels rètols indicatius que trobem a cada cruïlla.

La pujada no té grans coses a destacar, tret de l’encant del paisatge i els diferents refugis que anem trobant que son petites balmes enclavades en els espadats per aixoplugar-nos i en el nostre cas poder esmorzar,estan batejats amb diferents noms de Sants

Seguim caminant per la vall que a format el riu Freser i durant el recorregut anem canviant de riba de tant en tant i així poder observar les diverses cascades d’aigües salvatges que corren amb presa cap al riu, obrint-se pas entre mig de la boira que avui ens envolta fins engolir-nos.

A les 12:30, arribem a la Miranda de Núria, en els nostres rostres es fa palesa el cansament per les 3 hores de continuada i tossuda pujada fins aquest indret, les cames les sentim insegures tremoloses i cansades, però recompensa la imatge de la Vall de Núria que tenim aquí davant.
Fem unes fotos de la panoràmica que ens ofereix aquest bonic lloc i desprès baixem cap el temple i la casa de l'església, voltant per la dreta, el llac que magnífica aquesta plana i visitem l’Església amb la Mare de Deu de Núria, l’Olla i els diversos raconets que ens ofereix el Santuari, l'Ermita de Sant Gil, la Font del Doctor Tarrés, etc.

Donat que teníem de fer el mateix camí que havíem fet al pujar, i ens troba-vam dins de la espessa boira i la pluja que amenaçava ser imminent, vam decidir agafar el Cremallera de Núria fins a Queralbs. (amb el descompte del carnet de la federació va sortir per 10,15€ per barba)

En arribar caminem ja plovent cap al cotxe a on tenim el dinar, però vist el panorama i que no podriem menjar a la muntanya, decidim dinar en un restaurant que trobem pel camí per 15€ el menú, un cop refets l’Anton i jo anem a buscar al cotxe d’una correguda i donem per finalitzada l’excursió ¡tots cap a casa!