diumenge, 27 de juny del 2010

Degotalls-BaixadaMatxos-LaCalsina-ElPiteu-Monistrol

Inici-Montserrat
Avui diumenge 27 de juny hem repetit la sortida Montserrat-Nevat, amb l'ironia que aquest cop a sigut el diumenge de les primeres calors fortes de l'estiu d'aquest any i aquest fet contrasta amb el relat de l'enllaç, encara que parlem exactament del mateix recorregut, com ja tenim aquesta caminada descrita i amb el track corresponent aquesta vegada només us vull fer participants de les meves sensacions i inquietuts del camí.

Els Degotalls
Hem pujat amb el cremallera fins Montserrat,i després de fer el vol de rigor  ens hem dirigit cap als degotalls, per cert, els nenúfars de l'estanyol del principi estant esplendits, així que prop d'aquí esmorzem, entre mos i mos tenim la visita dels pit-roigs demanant molles, situació que fa més agradable l'estona.
Anem fent camí i al arribar a la sortida de la baixada dels geperuts ens hem trobat que hi fan obres, tornem enrere per agafar la primera sortida que ens porta al mateix lloc.

Baixada dels Matxos
Al final anem a trobar les escales on s'ajunten els camíns per baixar a la carretera BP-1103, la cinta d'obres per aquest cantó està trencada suposo per els muntanyencs que volen fer la Canal del Pou del Gat que esta just al tombà.
Seguim pel voral dret de la carretera fins trobar la Baixada dels Matxos, que darrera les últimes pluges trobem molt més embrossat i verd, ara amb la calor podem olorar a pinassa, m'agraden aquestes olors d'estiu.
Arribem a l'abandonada Colònia Puig i seguim per devant el Convent de Sant Benet on a devant mateix al peu de carretera trobem uns monumentals pins.

Font dels Monjos
Quan arribem carretera avall a la Font dels Monjos, pensant amb la seva font d'aigua fresca de muntanya amunt, sens passant les ganes quan la tenim que veure olorant la fortor dels pijums del darrere la barraca ruïnosa i asaltada del seu costat, a on la gent i a trobat un WC, a mà perfecte.
Al davant mateix, al costat de la casa on vivien els cuidadors d'aquest entorn en un altre època esplendorosa, quan la gent i venia en busca d'aigua fresca, repos i alguna barbacoa controlada per passar el dia i trobem un exemplar magnífic per les seves mides colossals de plataner.

La Calsina
Continuem desprès d'aquesta trista experiència fins trobar el Forn de Calç al Revolt de la Paella, a partir d'aquí i per la situació del sol, ens farà notar la calor molt més, seguirem cap al veïnat de La Calsina a trobar la pista forestal ben indicada que ens portarà a travessar el torrent del tortuguer on podrem refrescar-nos a la Font de l'Avenc de la Dona Morta, plena de capgrossos en el embassat que fa d'abeurador i a la Font del Piteu al mig del torrent i a pocs metres ens en trobem un altre.
Aquí no puc resistir i baixo a visitar la font per poder observar i voltar l'enorme i vell roure que dona ombra a tot el vol de la font.

El Piteu
Seguim el sender pujant cap al Piteu on tombem la carena i només resta baixar pel Torrent de les Escometes on es troba la Font de l'Esclaterada i més al final la font del Baldiri, ambdós al mig del torrent.
Anem caminant tot xerrant fins passar pel costat del cementiri municipal i travessar l'Estació Vila del Cremallera de Montserrat, on a partir d'aquí, cadascú a on li convingui.

Final
Teniu en compte que no es una caminada massa difícil, d'unes 3 hores, però teniu que tindre en compte la calor,  les fonts que hi trobareu i sobretot a passar-so bé. Siauuuuuuuuuuuuuuu