dissabte, 20 de juny del 2015

Grau de compromís: Mitjà
Llargària: 25+35+35+40+15=150 metres
Ràpels: 1 de 18 metres vessant sud
Aperturistes: A.Iglesias, C.Torres i J. Casanovas (juny 1966)
Equipament: Via equipada amb parabolts cada tres o quatre reblons antics, pitonisses i claus.
Material:25 cintes exprés, algun cordino prim o escanya reblons, 2 plaquetes recuperables i 1 estrep.
Orientació: Nord
Cordada: ..... i Josep Maria GX
Data: 20.06.2015

Observacions:
Espectacular via on anem descobrint la seva verticalitat i jugant amb el buit a sota els peus, en un entorn màgic i amb uns espadats impressionants a on s’ha amaga al seu sorprenent secret desprès del cim, la cirereta del pastis de la via, tot una experiència inoblidable, Montserrat sempre sorprenent amb la millor companyia.

Des de can Massana prenem el GR-172 direcció al Monestir. Un cop passada la Cadireta trobarem un desviament a mà dreta que puja cap al Coll de Porc, el prenem i continuem fins un trencall on agafem el camí de la dreta, que puja cap al Coll del Portell Estret; en un dels primers girs trobarem una clariana on comença la via.

1 Llarg 6c+ o V/Ae

caminem uns pocs metres a l’esquerra de la clariana fins situar-nos al centre de l’espero a on ja veiem els parabolts, aquesta vegada sense gaires dubtes enfilo jo cap a munt per uns primers metres en fred i en lliure fins arribar a la corrua de parabolts amb peces de museu intercalades per anar avançant sense patir gaire en artificial fins la reunió, la ..... de segona força tot el que pot en lliure uns passos de gas molt macos a on cal tibar tot i així de valent.

2 Llarg 7a+ o IV+/Ae
Ara li toca el torn a la ....., una tirada tota en artifo amb algun pas en lliure entre mig no gaire difícil, però amb algunes peces d'assegurança que et fan patir bastan, la reunió per cert molt incomode.

3 Llarg 6c o V/Ae

Ara segueixo jo amb aquest llarg que potser es el que en fa jugar i suar una mica més alternant més sortides en lliure entre mig d’assegurances precàries, que et fan concentrar de debò i resar una mica, la entrada a la reunió es en lliure fàcil i aquesta reunió es especialment còmode i bonica, podent estar d’en peus a sobre d’un bon tupí observant a la companya tranquil·lament com pateix, intentant treure’s tot el que pot en lliure i el paisatge, ja amb un gran ambient de buit i de la verticalitat de la paret.

4 Llarg 6b o V/Ae

Segueix la ..... amb uns primers metres en lliure fins anar agafant la paret un altre cop verticalitat per seguir pel mur en artificial fins sortir en lliure per entrar a la reunió que trobem al terra, quan jo pujo continuo encordat fins el centre d’on de cop puc gaudir primer de la visió de la cirereta d’aquesta via la boleta que aquí es més una galeta, esperó a la ..... i m’ho passo de conya només veure-li la cara que se li queda en veure la galeta

es per caure la baba de la bellesa i la raresa de la que estem a punt d’assolir, una meravella amagada de la visió dels ulls del mon, només per això ja val la pena fer aquesta via.

5 Llarg 6b+ o Ae
Un cop al peu de la bola no se perquè penjo la motxilla i les trekkings a peu de la tirada per no anar carregat i tiro amunt completament en artificial fins sortir al cim.
Estret però còmode i recupero la ..... i veiem que la reunió també es el ràpel que tenim que fer per baixar pel vesant sud i aquí be el dilema que faig amb la moxi, dons la ..... amb baixa i recupero el material i torno a escalar la tirada com a premi a la meva borriqueria, teniu en compte que aquí dalt fa molt de ben, d’aquell que et tomba al terra.
Un ràpel de 18 metres pel vessant sud. Des d’allí anem a buscar el Coll del Portell Estret i baixem fins passar pel peu de via i fins l’aparcament de Can Maçana.