dijous, 1 de gener del 2015

Grau d’exposició: Mitjà/Alt
Compromís: Mitjà
Llargària: 40+35+25+50= 150 metres
Aperturistes: Germans Masó (desembre 2000)
Equipament: Via semi-equipada amb parabolts, clus i spits.
Material: 10 cintes, millor llargues, joc de tascons i friends + reunió, encara que es pot fer amb el que ja, nosaltres la vam fer amb una sola corda de 60 metres.
Orientació: Sud (sol tot el dia)
Cordada: ..... i Xarli NaturaCent
Data: 01.01.15
OBSERVACIONS:
Avui hem continuat amb l'energia positiva que vam acumular durant el 2014 per treure forces i seguir endavant enredant a la Karma, per anar a fer la Via Alta Fidelitat una via amb roca en general dolenta i amb algun passet que et far pujar l'adrenalina, al final com que algú a començat l'any 2015 deixant-se la corda a casa, hem tingut que comprovar que el ràpel de 45 metres també es pot fer amb una altre reunió intermitja, tot plegat un matí ple d'emocions i sensacions per acabar dinant plegats amb la família i acumular energies i planejar projectes de futur, millor no es pot començar.
Ens hem repartit els llargs i el primer i tercer, els he fet jo de primer i el segon i el quart la Karma.
Deixem el vehicle a l’aparcament de les Coves del Salnitre (la barrera està baixada fins les 10 del matí, si arribem abans haurem de deixar el vehicle a la zona de la Salut). Pugem per les escales que surten de l’aparcament, fins trobar un camí que surt a mà dreta (tot just abans d’arribar a les coves). El camí va vorejant la paret. L’hem de seguir una estona, primer vorejant el Serrat de les Garrigoses i un cop passat un torrent vorejant el Serrat dels Monjos. El peu de via es troba tot just passada la part central del Serrat uns 20 metres a l’esquerra de la Pícnic.

1 Llarg V i 5 spits i 3 claus per 40 metres.
Com que aquest llarg ja el vaig fer fa temps de primer i tinc que progressar, dons que caram li demano jo a la Karma de començar jo i em diu que molt be, millor així no es menjara ella, tot el magnum, hahahah
A peu de via si mirem un metre amunt a l’esquerra de l’esperonet, ja podem veure la llastra per la que tenim que progressar en bavaresa fàcil per xapar el primer spit, segueixo un pel a la dreta i amunt, un cop de peus a una lleixeta seguim per una placa wappa, ben assegurada amb dos spits més, ara seguim en tendència a l’esquerra per encarar una fissura vertical que supero amb escalada de diedre, ben protegida amb 3 claus nous (l’altre vegada estaven rovellats i el primer es movia),
ara flanquegem cap a l’esquerra per pujar per un esperó fins la reunió, còmode, aquí recupero a la ..... que no veig fins que la tinc a l’esperó final, una bona tirada, variada i divertida, en la que jo no he afegit res més del que te i que m’ha portat molts records i una bona dosis de satisfacció.

2 Llarg V+ i 3 spits i 1 clau per 35 metres.
Des de la reunió tenim que anar caminant en flanqueig cap a l’esquerra descarat, des de la reunió ja podem veure el primer espit al començament d’una canal per on tenim que superar un serie de blocs fins trobar una fissura a la dreta la seguim i ens mena a una placa força vertical però ben assegurada a part la Karma va posant tascons i friends de tant en tant a les parts mitges de les assegurances per avançar amb més tranquil·litat,
ja que s’ha vist moralment obligada a tirar avall alguna que altre llastre amb perill de desprendràs, ara superem un altre ressalt i entrem a la reunió, que és força còmode, però que la Karma no em dona gaire temps per poder-la assaborir, perquè no m’ha refredi i tiri jo ara al davant.
3 Llarg V i 1 spits i 2 claus per 25 metres.
Surto de la reunió per una placa a xapar un spit, la roca ara es bona, ara tiro amunt pel costat d’una fissura, per continuar per una placa fàcil cap a la dreta, aquí ja començo a capficar-me de quan he de seguir per la dreta i no confondrem de via, estic de peus a una terrasseta molt wappa, miro a la dreta i veig la roca podridota, miro a l’esquerra i damunt uns blocs en una placa consistent veig un spit, dons cap allà que vaig i quan xapo veig que la he cagat, miro i no se per on continuar ni que fer,
li dic a la Karma i munto reunió entre l’spit i una alzina que hi havia més a l’esquerra que triangulo amb un parell de cintes llargues, recuperó a la Karma i quan ella esta a sobre de la terrasseta, mira amunt a la dreta i res, mira avall a la dreta i veu la role, mecatxis, la munta be i refem la via, bufff respiró fons, es la por que tinc quan faig aquest tipus de vies, la por a perdrem, però be, tot i així a valgut la pena l’embolao, de tot s’ha n’ha pren si se’n surt be.
4 Llarg V i 7 spits i 1 clau per 50 metres.
Mentre asseguro a la Karma un parell de paios pugen escalant per la via Pícnic i els hi demano si el ràpel de 45 metres es pot dividir o podem marxar per un altre lloc i ens diuen que trobarem una instal·lació intermitja, buffff millor, només portem una corda i a les tres ens esperen per dinar a casa meva, hahah).
Aquesta tirada costa molt de definir ja que es molt variada en superar blocs, fissures, diedres i ressalts, però la tendència es amunt cap a la dreta i la Karma se’l treu molt be, amanint-lo de tascons i friends, un bon lloc per anar fent practiques per vies d’aventura, la veritat jo no he trobat cap pas tècnic ni complicat, nosaltres ho hem fet tot sense A0 ni Ae i la mar de be, si voleu més detalls mireu la ressenya de l’escalatrons, que esta força be. Ens fem la foto finis de rigor, la primera de l’any.
Ens calcem be amb les trekkings per des-grimpar uns pocs metres en tendència a la dreta fins trobar un caminal ben marcat com si d’un tobogan es tractes, que seguirem durant una bona estona amb forta baixada i que si l’anem seguint amb cura ens mena a la instal·lació de ràpel, molt wappo i bastant aeri i a uns 20 metres, trobem una altre instal·lació en una lleixa, tal com ens han dit els paios, per fer-ne un segon ràpel fins a terra.
Ara només queda desfer el camí corrent cap al cotxe que el tenim a l’aparcament de l’ermita de la Salut i a dinar amb la famili abans de que se’ns mengin a nosaltres, fins la propera. Gassssss i Amunt.

Aquí teniu el vídeo amb totes les fotos