diumenge, 14 de desembre de 2014

Zona: Sant Benet / Montserrat
Agulla/Paret: L’Elefant
Tipus de Roca: Conglomerat
Dificultat: 6a+ (aquesta via fora de S.Benet es un 6b de llibre)
Dificultat obligada: 6a+
Grau d’exposició: Baix
Compromís: Baix
Llargària: 30+30+25+15= 100 metres
Aperturistes: R.Rubio i J.M.Alzina (gener 1992)
Equipament: Via equipada amb parabolts
Material: 9 cintes exprés + reunió
Orientació: Sud (sol tot el dia)
Cordada: Karma i Xarli NaturaCent
Data: 14.12.14
OBSERVACIONS:
Si voleu fer aquesta via no us talleu les ungles i porteu els gats ben ferms que segur que els foneu (porteu algun “mallon”).
Una via amb una dificultat obligada de 6a+. encara que fora de l’àmbit de Sant Benet, seria un 6b de llibre, equipada amb parabolts amb tall d’esportiva, amb una distancia entre xapes de 3,5 metres aprox. i a on la seva dificultat màxima la trobareu en el primer llarg entre la 4a. i 5a. xapa, molt fina, fina, tant de peus com de mans, cal anar llegint la roca i encertar el millor itinerari.
Lo millor es que es una escalada de continuïtat per una placa immensa i una verticalitat extra-cervical, que no cap a la vista, una xulada i per postres, un cop al cim no cal repelar, (R cimera amb xapes xafades), es des-grimpa i es torna a peu de via caminant.
Combinable amb les seves veïnes Diedre Capeta (cal equipar) i Yonkio (equipada i d’estil semblant) o qualsevol de les 3 vies d’esportiva (25m), que trobareu entre mig, (6a.).
Des del monestir de Montserrat cal pujar per les escales del pobres i bufar pel pas dels Francesos fins arribar al Plà de Santa Anna on cal seguir a la dreta tal com diuen els indicadors en direcció a Sant Benet, desprès d’una altre estona trobarem a ma esquerra unes escales que ens porten a Sant Benet, un cop al refugi es un bon lloc per esmorzar o el que volgueu, ara cal continuar pel caminal boscos endavant cap a l’esquerra i anar pujant en direcció a Sant Salvador, a la seva esquerra en una esplanada veurem el marcat Diedre Capeta, dons les xapes de l’esquerra es la nostre l’Ordenació més a l’esquerra trobem 3 vies d’esportiva d’uns 25 metres d’alçada i d’un grau mig de 6a. i a continuació la via Yonkio d’un tall semblant a la nostre però de 75 metres.
1 Llarg 6a+ 30 metres.
La Karma (La Jefa), com sempre que es la que te més adrenalina rabiosa acumulada surt primer per fer els llargs més compromesos, la via comença sens dubtes recta amunt, (d’aquelles verticalitats extra-cervicals), fins xapar el primer bolt que esta a uns 6 metres de terra, a partir d’aquí anem a guanyar una petita i estreta lleixa a on posar-nos en peus i que serà lo millor que trobarem en els dos primers llargs, ara anem a buscar una petita mini costre fissurada més a l’esquerra per tornar un pel a la dreta i superar el tram complicat i fi, però que molt fi on la companya feia uns sorolls molt sospitosos, però estava sola, us ho asseguro, una barreja de patiment i orgia donava pas al crit de “reunió”
per començar a tibar jo amunt i entendre quina festa es la que no em volia perdre, vaig patir de valent, no trobava res de res, però amb les ungles i les dents i les puntes dels gats o millor, que anava de segon, vaig respirar fons i amunt com sigues.
2 Llarg 6a. 30 metres.
El segon llarg comparat amb el primer es torna molt més amable i humà dintre de l’autentic 6a., a on la verticalitat, continuitat i passos de finura, segueix sent l’essència d’aquesta via, però amb mini-regletes, mono-dits i algun cigronet que et donen alè per seguir gaudint de valent d’aquesta immensa placa sanbenedictina.
3 Llarg 4c/5b 25 metres.
Ara llegeixo la mirada penetrant de la Karma (aquelles que fon) i prenc el relleu per continuar per aquest senzill llarg a on trobo un parell de passos de V, molt xulo i divertit amb molta ganda.
Des de la reunió es pot sortir cap a l’esquerra a buscar la des-grimpada del descens, però m’ho miro i em sento inspirat i que caram ja que som aquí li dic a la Karma que em be de gust acaba la via pel seu traçat.
4 Llarg 4c/5c 15 metres.
Així que llegeixo be la roca, localitzo les xapes i amunt a on els primers passos son senzills fins arribar a una panxa, que sembla fàcil i amb ganda, però les presses venen invertides i t’escupen, això em complica el pas i m’obliga a respirar fons, concentrar el meu CoCo i fer el pas de decisió, un cop fet segueixo amunt molt fàcil fins el cim,
a on trobem les xapes molt xafades que compliquen una mica el passar els mosquetons, satisfet i feliç, recupero la meva companya i fem foto de cim, però la boira ens esta engolint i anem ràpids a recollir.
El descens el fem baixant cap a l’oest una curta xemenia i seguir desgrimpant fins trobar a ma esquerra el caminal cap a l’ermita de Sant Salvador i peu de via, acabem de recollir tots els trastos i anem al refugi de Sant Benet a fer un mos amb la companyia de l’Angel Justel i el Jordi Mercader i a on també una estona més tard, si afegeix al Miquel Angel Hernandez , desprès un cop al monestir i per un cop d'exces d'adrenalina acumulada a quedat aquest vídeo pel record

i ja sabeu Gassssss i Amunt.

Aquí teniu el vídeo amb les fotos.