dimarts, 5 d’agost del 2014

Grau de compromís: Alt
Aperturistes: F. Casas i J. Álvarez
Data: gener de 1972
Equipament: Les dues primeres tirades es troben equipades amb parabolts, a la resta trobarem algun espit i buríns, bàsicament a les plaques i algun clau de via a les fissures.
Material: 14 cintes exprés, joc de tascons, joc de friends mitjans i fins al #3 de Camalot, un parell de plaquetes recuperables, un cordino per escanyar algun cap e burí i alguna baga savinera.
Orientació: Est
Cordada: ..... i Xarli
Data: 05.08.2014
Resum:
Ahir per sort la ..... m’enreda per anar a fer una via d'aquestes que apreten i que impossen molt, de les que no t'hi posses si t'ho penses gaire, però estic molt orgullos d'haver-la fet i sobre tot de haver-la fet amb ella, tota una Master de l'escalada que llegeix la roca i la interpreta a la perfecció, amb la bellessa que de tant en tant, li surt algun sentiment d'escalador i matiç a flor de pell

tota una experiència que de ben segur no oblidare mai, una escalada sobre fissures i diedres eterns, amb roca no massa bona, però amb un ambient que et desperta i et treu el singlot de cop, d'aquelles vies que has de lluitar i que et marquen per la vida, companya fins quan tu vulguis gassss i amunt.
Des de l’aparcament de Santa Cecília creuem la carretera i prenem un corriol que puja fins al GR. Prenem el GR direcció al monestir i al cap d’uns metres ens desviem per un corriol que surt a mà dreta en direcció evident cap a la paret. Primer arribarem al peu de via de la Mas-Brullet, molt evident. Des d’allí hem de flanquejar una vintena de metres cap a l’esquerra fins trobar el peu de via, fàcil d’identificar pels grans blocs despresos.

1 Llarg V+ 4 xapes 40m
Aquest primer llarg desprès del desprendiment se’l va reforçar amb 4 parabolts i on podem acabar de reforçar amb algun friend mitja o petit tot resseguint la fissura que encara que fàcil la roca no inspira massa confiança, sort que la ..... o protegeix tot molt be, pensant amb mi, jo avui no he dormit gaire i vaig una mica nerviós, només de pensar en la via que m’he posat.
2 Llarg V+/Ae (7a+ en lliure) 13 xapes 40 m
Aquest llarg també el van reequipar amb parabolts desprès del desprendiment, els primers metres no semblen massa difícil, mirant a la ..... des de la 1R, però la visió general ja ens parla de que anirà a partir d’ara l’escalada
el diedre ens obliga a sortir per la placa fissurada de la dreta, molt ben xapada per facilitar-nos superar-lo amb l’estrep, que tot i patir bastant o ressolc millor del que jo em pensava fins la 2R que la ..... a muntat en una ferma alzina a sobre d’un relleix.
3 Llarg 6a 2 burils portar una plaqueta 20 m
Aquest curt llarg es molt vertical però amb molta ma i peus per la fissura
l’únic que trobo molta terreta solta i plantes per tot arreu, cosa que et fa anar ben concentrat.
4 Llarg IV 1 reunió intermitja i 1 Pont roca 40 m
Aquest llarg es un flanqueig cap a la dreta fàcil per una lleixa estreta i amb molt d’ambient, tenim que anar mirant que trepitjem per la terra suelta
i les herbes que anem travessant fins l’aresta, on uns metres més amunt hi el pont de roca que ens indica el camí a seguir entre boixos, alzinetes i herbes varies, des de la R viem unes marcades fissures.
5 Llarg V+/A0 1tac de fusta i 4 burins 35 m
Veig a la ..... progressar per la vertical fissura al mateix temps que la reforça i protegeix per no toca el tac de fusta
però un cop i passo jo es més fàcil del que sembla un pas de decisió i tombes a la placa de l’esquerra per seguir fins la R sota un bon sostre i roques cahoticas.
6 Llarg V+ 1 Pont i 3 claus 35 m
Un bon llarg a protegir per la fissura que fa per sota el sostre fins arribar a flanquejar-lo i tirar cap amunt, tot plegat bastant exposat i amb molt d’ambient, la ..... per aixo assegura molt be tota la via, llaçant les sabines i possant tascons tant ben possat que en tinc que barellar amb un.
No puc amb ell, la ..... en fa penja de les cordes per poder utilitzar les dues mans i el fissurer, al final amb una lluita de coco dintre meu i penjat el puc treure, una experiència brutal que resolc amb l’ajut de la ......
7 Llarg 6a/Ae 3burins (1sense cabota) 1escarpia 30 m
Surt la ..... per la dreta a caçar un buri, al següent i posa una plaqueta (que quan passo jo em salta perquè el buri no te cabota i volo una mica, tenim que torna a recupera la posició per seguir)
i passa a un tercer burí en A0 i algun passet, fins una lleixa a on encara un petit diedre-fissura que escup i el trèiem en lliure sense masses problemes, en la següent alzina munta la reunió

8 Llarg V 2 estaques en 22 m (R Opcional)
Un altre llarg entre fissures i diedres de blocs de roca cahotics entre molta vegetació, encara que fàcil i força divertit
arriba un punt que la ..... no te clar per on continuar i munta una R Opcional que troba en una alzina, on puc seure còmodament, mentre ella es reordena, que no és fàcil mantenir serè el coco entre tants blocs, diedres, cansament i fissures.

8 Llarg Opcional V net en 13m
Quan ho te clar, segueix per aquest jardí de roca vertical reforçant els passos amb friends, dels que un em torna a fer la guitza quedant tant encastat que aquest cop ni penjant-me ni res no el puc treure i segueixo fins la R muntada en una gran alzina en un replà molt còmode i a l’ombre, jo porto tant esforç que començo a patir dels braços i mentre en refaig menjant i bevent algú la ..... munta un ràpel i baixa a recuperar el friend verd, tota una crac amb el fissurer ara un canto ara l’altre el treu i amb el shunt puja fins la R.

9 Llarg net, caminant 20 metres
Ara només ens queda un senzill flanqueix entre ressalts i pedra suelta fins tombar un esperó i arribar al pedestal on trobem la R compartida amb la Mas- Brullet.

10 Llarg IV 1 xapa en 20 metres
Aquesta 9R es en comú amb la via Mas-Brullet, per tant aquest últim llarg degut a l’hora que era i el cansament, més que teníem que tornar a baixar fins aquí per repelar per la Mas-Brullet, dons no el fem.
(son 6 metres de 4 fins una xapa i fins a dalt per muntar una R en 2 burins).

La ..... que ja ha fet la via Mas-Brullet i te més idea d’on podent estar situades les R repelables, tira avall repelant una primera part totalment volada, per desprès anar caminant fins la paret contraria a on es troba la R Opcional entre la 7 i la 6.
De la ROpcional fins la R5.
de la R5 fins la R3
de la R3 a la R2
i de la R2 acobla fins al terra, repelant mig aeri pel diedre perfecte, una marevella.
En total 5 ràpels, ara toca desfer el camí fins l’aparcament de Santa Cecília i intercanviar-nos l’abundant material, mentre observem la llum de sol rogenca del capvespre, que li aixeca els colors a les parets de Sant Jeroni.