dilluns, 4 de gener del 2010

Caminada pels Gorros de Tebas

Monestir, Pla de les Taràntules, Escales de Jacob, Monestir,

Camí de les Canals, Monistrol de Montserrat.

3 de gener del 2.010

Avui diumenge ens decidim a fer una caminada pels Gorros, es la primera vegada i només tenim l'informació que hem llegit en alguns blogs.

Agafem el cremallera a Monistrol de Montserrat a les 8:48 i cap al Monestir, on fem la volta de rigor dels diumenges, he fet unes fotos del pessebre que esta ubicat al costat esquerra de l'altar durant aquests dies i cap a Sant Miquel, avui fa un dia preciós d'hivern, on hem pogut fer moltes fotos, des de la Creu de Sant Miquel al Monestir.

Anem pujant  passant de llarg l'ermita de Sant Miquel i la Bassa que ara mateix estan fent tasques de manteniment i esta buida, fins la plaça dels soldats, en aquesta cruïlla de camins decidim esmorzar, uns entrepans de pernil salat i refrescos.

Com estem una mica entresuats de la pujada en aquesta esplanada fa un aire molt fred i estem agafant fred, per tant esmorzem depressa i continuem la pujada vertiginosa, insistent i feixuga
-en alguns trams del camí encimentats es de pujar amb les punteres i la tractora
fins arribar a l'estació superior del funicular de Sant Joan al pla de les taràntules.

Des d'aquí ens informem breument dels camins en un panell explicatiu de la zona
-la veritat molt pobre, perquè no esta explicat res de les ermites de Sant Jaume, Sant Onofre, Santa Magdalena, ni l'antic  restaurant desaparegut, de les escales de Jacob-

Nomès uns indicadors de direcció i temps, començem a caminar dirigint-nos primer a l'ermita de Sant Joan, la que trobem tancada i molt deteriorada

Fem unes fotos i continuem per la dreta unes escales que ens porten als vestigis d'unes antigues estances  que podent ser de l'ermita de Sant Onofre, les anèm travessant, per un recorregut encaixonat entre la balma i una barana de fusta que també fa la seva impressió,  i quasi al final trobem a la paret un diposit pluvial, on la gent hi tira monedes per demanar desitjos al que també fem per si de cas es compleixen, i quan arribem al final trobem unes escales, que nosaltres agafem per pujar al coll dels Gorros.

Anèm pujant i voltem el coll entre la gorra marinera i la magdalena inferior i continuem baixant per les escales, que entre la pendent i que cada esglaó es d'un patró diferent de debò fant molta impressió, a la paret de la dreta trobem una placa recordatòria, i continuem baixant fins trobar un camí de sender entre boixos, alzines, i grevols, molt humit i molta boira què ens porta al camí nou de Sant Jeroni.

Un cop estem al camí nou de Sant Jaroni respirem fons, perquè des de l'ermita de Sant Joan fins ara no hem trobat cap marca de camí, ni cap indicador de res, l'agafem cap a la dreta cap al pla de les taràntules, continuem fins Sant Miquel, i el Monestir.
Tambè podíem anar al arribar al camí nou, cap a l'esquerra a trobar el trencall del camí  del pas dels francesos i baixar fins el Monestir i fer una ruta circular.

En aquest punt decidim no agafar el cremallera i continuar per les escales que estan al costat mateix,  que també porten a la Santa Cova.

Podíem optar també per varis camins diferents, tornar pels degotalls, la calsina, i del piteu a Monistrol o baixar pel mateix camí utilitzant la variant dels 3/4.

Nosaltres anem baixant fins el trencall que ens portara al Camí de les Canals que decidim fer-lo per les escales i tota  la pista passant de llarg el Camí dels 3/4, El Pla de Sant Bernat i fins el trencall a la dreta cap a la Bestorre  i fins Monistrol de Montserrat.

Els Camins i trencalls a partir del pla de les taràntules i  fins Monistrol de Montserrat, estan tots molt ben indicats.

Avui em arribat pels volts de les 14:00 hores, la caminada m'agradat molt,  però m'he quedat amb les ganes d'identificar alguns llocs, però en general molt maca.