dissabte, 12 de setembre del 2015

Llargària: 25+35+15+25=100 metres
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Aperturistes: M. Blasco, G. Marín i J. Godoy (maig 1975)
Equipament: Via totalment equipada amb parabolts
Material: 17 cintes exprés
Cordada: ...... i Josep M. GX
Data: 12.09.2015

Observacions:
Aquí teniu aquesta impressionant i atlètica via que puja directa al Cilindre per uns trams amb passos de 6a i 6b a on cal anar be de CoCo per no fer figa i t'agafi la fluixera, del tot molt recomanable i disfrutona i com sempre amb la millor companyia

Des de Balaguer hem de prendre la carretera direcció Tremp (C-13). Abans d’arribar al poble de Camarasa trobem un desviament a mà esquerra direcció a Sant Llorenç de Montgai (LV-9047). Hem de seguir per aquesta carretera direcció Sant Llorenç. Quan veiem el Cilindre aparquem just davant de la paret, amb un parell de minuts ens plantem a peu de via, evident si prenem com a referència la bavaresa característica del primer llarg

1 Llarg 6a.
Aquesta vegada em toca a mi anar fent camí, així que sense pensar-m’ho gaire començo a tirar amunt entre bones fissures  i verticalitat i que ja et va marcant la intensitat de la via, a mitja tirada trobem una bavaresa que tenim que treballar i superar el tram de 6a., desprès anem guanyant més preses sempre amb molt bona qualitat de roca fins arribar a la reunió a sobre d’una lleixa, molt còmode.
La ..... al anar de segona força els passos procurant no acerar-se.
2 Llarg 6b 25 metres
Ara li toca a la ..... lluir-se en aquest llarg tant desitjat i tot i no encadenar. el resolt molt be, tenint en compte que te passos força atlètics i complicats esdevenint 35 metres de continuïtat, a mi em costa més encara que també intento treure’l sense acerar, la reunió també molt còmode.

3 LLarg 6a. 15 metres
Ara em toca a mi seguir amb els braços ja una mica petats, però surto per una fissura fins arribar a un bombo on trobem el pas rar de 6a., que resolc sense gaires problemes, ara toca seguir per un tram d’escalada més fina amb un pas de entrada a la reunió que deu ni do el que em fa suar, però tot plegat també es un llarg molt maco.
4 LLarg 5e. 25 metres
Ara li toca rematar la feina a la .... que segueix a munt per una fissura fins poder anar en diagonal cap a la dreta on trobarem un muret més vertical per arribar a la reunió cimera.Un bon llarg final per una via de categoria que ens deixa molt satisfets i cansats, des d’aquí dalt aprofito per fer unes quantes fotos més de tot aquest meravellós entorn.
Tot i que es pot baixar repelant, nosaltres optem per baixar a peu marxant cap a l’oest per un corriol poc marcat que va resseguint la paret. Poc a poc es va encarant cap al nord (direcció la via del tren). El camí aleshores va perdent alçada ràpidament fins que creuem el torrent. Seguim fins arribar a la carretera i al vehicle (20 minuts).