dimecres, 11 de març del 2015

Aperturista: A. Cardona i A. Montesinos el juny de 1990
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Parabolts pintats de color verd i reunions repelables - re-equipada al 2009.
Material: 10 cintes exprés variades (curtes i llargues), reunions i cordes de 60m.
Orientació: Nord-est, vol dir que toca el sol fins el migdia.
Data: 7 de març de 2015
Observacions:

Avui no me pogut de resistir d'anar a escalar amb el solet i que millor que la via de l'adria amb la exigencia justa i la roca disfrutona de Gorros, així que amb bona companyia i sense preses em anat a gaudir amb bon humor i només amb al compromis de la serietat i sobrietat a l'hora de estar per la feina i el company, per superar els 5 llargs i els dos ràpels, més l'aproximació i la tornada amb una bona patejada, però ja sabeu que si hi ha plaer i es fa per gust, no es nota tant el dolor, a estat un plaer i fins la propera companys

Aproximació a peu:
fem l’aproximació caminant encarant les escales dels pobres per anar fent fins el pla de Santa Anna a on pel caminal de l’esquerra baixem per travessar el torrent i continuar per la vessant de sota els Gorros, per anar pujant progressivament i anar gaudint de les vistes del monestir, Sant Benet, Santa Anna, etc.
Seguim fins arribar al peu de la Gorra Marinera desprès d’uns metres de roca, per la nostre dreta trobem un caminal indicat amb una fita per pujar per una torrentada en ziga-zaga fins sortí al camí nou de Sant Jeroni i al peu de la Gorra Marinera, aquí una dona que se’ns identifica com a reportera de La Vanguardia, ens demana si ens pot acompanyar una estona per anar fent fotos i capturant les millors imatges, de l’inici de l’escalada com els estris i els nusos i anem xarrant mentre travessem les gorres i arribem a peu de la via de l’Adrià i a on podem observar la llastra que a caigut a l’esquerra mateix de la 1a. reunió.

1er llarg IV+/V- 8 parabolts per 35 metres
Aquesta vegada tinc el privilegi de dirigir la cordada i fer-me’n fins a cert punt responsable, per tant com ja l’he fet altres vegades de segon, avui començo jo a tibar, cercant el primer bolt, que un cop xapat en facilita la cerca d’aquesta tirada i com a referència se que tinc la primera reunió a l’esquerra de l’alzina gran de la dreta, que es la 1a. role de la Mompart.
Recordava aquesta tirada més polida del que m’ha semblat avui, potser el que a canviat soc jo, ara recupero els companys que estant amb la wappa reportera, que ja comença a allunyar-se de nosaltres.
2ón llarg IV uns 4 parabolts per a 35 metres
Perquè no se’ns adormi el Xavier, aquest llarg el fa ell de primer, cedint en tota la via la segona posició a la reina de la cordada, a la Sargantana Roc.
Aquest llarg es curtet iniciant-se en diagonal a l’esquerra fins xapar el primer bolt, desprès només cal seguir recte amunt gaudint dels bons còdols de les Gorres.
3er llarg V 8 parabolts en 35 metres
Ara toca treure pit per encara el llarg més compromès de la via i anar fent CoCo, que això he vingut, així que ordeno el material i amunt en lleugera tendència a la dreta per anar a buscar el pas més dèbil del sostre de la llastra i tot i que el pas esta protegit per no aixecar el cul, que en aquest punt esta tot bastant polidet, el xapo i tiro un pel més a la dreta i amb menys compromís vaig amunt a caçar la segona xapa i anar navegant amb tendència a l’esquerra fins la reunió anomenada el watter, a on s’ajunta amb la Mompart, un tram molt vertical però molt ben protegit i molt maco de fer, ara només toca recuperar els companys fins la role, (mentre estic maniobrant veig que des de terra la reportera amb demana que saludi i em fa unes fotos, aviam si no se’ns escapa el reportatge).
4t llarg IV 6 parabolts en 30 metres
Ara convido al Xavier a seguir ell, surt per la dreta del watter i només cal anar amunt recte per gaudir d’un llarg amb preses d’escandol fins la propera reunió compartida amb la Via del Carles, Mompart, etc.
5é llarg (sortint via del Carles) IV 3 parabolts en 30 metres
Aquesta última tirada la faig jo, podent escollir per on sortir i triu la via del Carles per posar-hi l’ultima pebre a la via abans de sortir a fer la role a la creu cimera, des d’on fem la role.
Aquesta vegada encara que s’ha girat una mica de ventet fred i el sol s’ha amagat, aprofitem el privilegiat lloc per fer unes fotos i menjar-nos l’entrepa.
Anem a trobar la instal·lació nova de ràpel per baixar en 2 cops, per poder controlar totes les maniobres em quedo l’últim i així amb una corda de 60 metres, baixa primer el Xavier, desprès la Sargantana Roc i jo per assegurar-nos a la 2a. R i muntar l’últim ràpel fins el terra del torrent, que amb doble corda de 60 es fa molt be.
Ara només cal baixar pel torrent per l’esquerra fins trobar el Camí nou de Sant Jeroni i acabar de desfer el camí de pujada.

Aquí teniu les fotos de la sortida