dissabte, 20 de juliol del 2013

Dificultat obligada: V /A0

Grau d’exposició: Baix

Compromís: Baix

Llargària: 105 metres (40+25+40)

Aperturistes: J. Cerdà

Equipament: Via equipada amb  parabolts, 1 pont de roca al primer llarg (que costa de veure, però es molt bo), algun buril vell sense plaqueta 1 clau a la sortida de la R2, que la Carme li a canviat el cordino que hi ha fix.

Material: 8 cintes, els passos en més grau els en fet amb A0 i un estrep.

Orientació: Sud

Cordada: Carme-DonaAlpina i Xarli

Data: 20.07.13

OBSERVACIONS:

Avui Dissabte 20.07.13, he tingut el privilegi, perquè ella me l’ha concedit, de conèixer a la Carme de Dona Alpina, una persona amb les coses clares i freda en el moment clau que ho necessita ser, una crack en el domini de la tècnica i sobre tot de la seguretat i la navegació per la roca, molt be Carme a sigut un plaer coneixet i afegir-te a la llista d’amistats conegudes fora del facebook. hahahha.

Un matí molt maco i distret a on primer hem anat a treure cap a l’Avenc de la Portella i hem vist una bona colla començant a enfilar-se.

Llavors ens hem vist obligats a triar i canviar de lloc o fer una llarga cua, al final hem decidit anar a fer la Via Gam, que jo ja havia tingut l’oportunitat de conèixer de la mà del Manel Solis, per tant doble gratificació, recordar al Manel i repetir-le amb la Carme.

Una via que no us deixara indiferents amb un primer llarg de tramit i els dos següents cadascun d’ells amb el seu passet, que li dona qualitat a la via.

Després un curt ràpel d’uns 25 metres quasi a la part oposada amb totes les agulles al davant, preciós.

Un cop abaix cap a l’aparcament i a Monistrol a fer unes birres i a planificar possibles vies i així anar omplint més l’agenda dels reptes i les il·lusions.

Després de deixar el cotxe a Can Massana hem de prendre la pista que ens porta fins al Coll de Guirló. Un cop arribem al Coll caminem uns quan metres més en direcció a la muntanya i prenem un corriol a ma dreta. Aquest corriol porta fins al Pas de la Portella. Abans d’arribar passarem pel peu de la Portella Petita.

Aproximació amb Google-Maps

Primer Llarg III+/IV 1 xapa 40 metres.

La Carme assumeix fer ella de primera tota la via, com experta i tècnica.

El primer llarg és una rampa de tercer grau i que es torna de IV pocs metres abans de la primera reunió.

Hi ha una assegurança a mitat de tirada, encara que podeu completar amb algun friend i un pont de roca que costa una mica de veure, però que es molt xulo.

Segon Llarg 6a o V/Ao 5 xapes 25 metres

A la sortida de la reunió trobem un pas de 6a, que podem resoldre en Ao. Després continuem per una placa vertical amb bones preses, encara que a mi algunes se’n van fer petites i tens que anar pujant tranquil·la ment estudiant els moviments fins arribar a la segona reunió, que la fem dins una característica bauma.

Dintré de la baume podem veure els parabolts nous i tot de ferralla vella.

Des d’aquí ja tenim una visió de la via i del magnific entorn.

Tercer Llarg 6a+ o IV/Ao 3 xapes 1 clau 40 metres

La sortida de la segona reunió es fa anant cap a l’esquerra. Està protegida per un parabolt i un clau amb un cordino que va canviar la Carme i deseguida un altre parabolt. Nosaltres aquest pas de 6a+ que esta bastant sobat el vam fer en artificial amb un estrep.

Un cop superat aquest punt continuem pujant per l’aresta, primer més vertical i enseguida suavitzant-se fins al cim.

Al cim ens fem foto de grup de dos i gaudim una estona de les impressionants vistes de les agulles i l’Anoia.

El descens el fem amb un ràpel de 25 metres, des d’una instal·lació nova i lluenta per la cara est…

Un cop al terre busquem una mica de ombre i ens hidratem i mengem una mica

un cop reforçats comencem el camí de tornada passant per la Canal de la Portella i desfent el camí fins l’aparcament de Can Maçana.

Agafem el cotxe i cap a Monistrol de Montserrat a fer unes birres que fa molta calor i ens les hem guanyat.