diumenge, 19 de maig del 2013

Serra del Verd

Cim: Cap del Verd 2.282 metres.
Lloc: Serra del Verd - Gósol - Lleida
Distancia: 13,82 Km.
Desnivell Acumulat: 674 metres
Dificultat: Fàcil
Data: 11.05.2013
Integrants:
Rosa Barrachina
Vicenç Hernández

Aquest dissabte he quedat amb uns vells amics, a sigut una retrobada molt emocionant, perquè des de que últimament només tinc temps per escalar els tenia una mica oblidats, encara que sempre presents al meu cap.
Ens reagrupem a la gasolinera Repsol de la C-55 de desprès del Túnel de Bogonya entre  Monistrol-Manresa.
A mi per això em recull primer el meu entranyable amic Roger Matas i en 10 minuts anem arribant tots al punt de trobada.
El Rogeli Casqueiro i la Roser Freixes, que també feia molt de temps que no ens veiem i que l’última vegada parlant com no, d’escalada el Rogeli, em va dir que ell hem donaria el seu shunt i amb va fer molta il·lusió quan vaig veure que se’n va recordar i que m’ha l’ha donat.
També el Josep Sabater, la Meritxell Alsina, el Josep Feliu , entre els més coneguts per mi i com no sempre fent nous amics i bons caminadors enamorats dels paisatges i de la muntanya.

Un cop vam arribar a Gósol vam anar al Bar de la Plaça per esmorzar plegats i última les presentacions, aquí se’ns ajunta l’Alfred Simó i ja hi som tots. 12+1.
Agafem els cotxes per dirigir-nos per una pista una mica delicada seguin els rètols cap a la Serra del Verd, però que si anem en compte i amb el permís de les properes tormentes, es pot seguir amb molt de tacte i prudència, passem de llarg l’ermita de Santa Margarida i pocs metres abans de trobar les fites del GR que va travessant la pista, que es la seva part més ampla aparquem els cotxes.
(Durant el recorregut hem passat per un revolt a on a la seva dreta i més ampla hi havia un banc i un xic mirador, crec que es un altre bon lloc per aparcar el cotxe i seguir a peu pel GR,  passant per l’ermita, i amunt.)
Nosaltres agafem aquest tram de GR amunt i al tornar a travessar la pista decidim seguir per ella, perquè continuava molt més suau i així alleugerir el traçat de la caminada, en poca estona de pujada moderada arribem al Coll de Mola.
Ara seguim per la còmoda i ampla pista fins el Portell de l’Ós on el paisatge es torna més abrupte i colossal entre mig d’uns pins imponents.
Seguint la mateixa tònica i amb una pujada còmoda però constant arribem al Pla de la Font, seguim i ara en pocs metres anem trobant uns prats alpins preciosos des d’on podem gaudir d’unes belles panoràmiques, sobre tot de la Serra del Cadí, el Pedraforca i la Serra d'Ensija
Ara ja només tenim que superar els darrers lloms que ens deixen entre mig de la boira que juga amb nosaltres al cim del Cap del Verd, on trobem un bidó dins d’una caseta de fusta on podem deixar constància de la nostre presencia i fem una de les fotos de grup i com no el Roger deixa el seu record de pallasset dels cims.
Llàstima que de cop el cel s’ha cobert de núvols intermitents que
refreden l’ambient i una espesa boira que recorre molt ràpidament el cim, no ens deixa gaudir de la grandiositat de la panoràmica de 360º  d’aquest lloc.
Per tant decidim baixar uns metres (1 Quilometre), travessant els arols encara de neu i que en alguns trams ens enfonsem fins quasi els genolls
i anar a buscar un lloc on la boira i el sol ens deixi acabar de gaudir del dinar i del matí, en un lloc on hi ha un gran diposit i unes bones vistes del Pedraforca, Gósol i el càmping ens assentem per dinar, un cop hem pogut esquivar la boira i perseguir el sol.
Dinem entre bromes i batalletes d’aventures i explicades de grans menjars fins que ja fars jèiem una estona per gravar a la memòria aquest moment i respirar la llibertat del lloc.
Desprès només queda desfer el camí fins els cotxes.
Nosaltres de pas, parem un moment per visitar l’ermita de Santa Margarida, envoltada d’uns cireres ben florits que alegren els murs de pedra d’aquest lloc i la font que trobem durant els 400 metres del recorregut del caminal.
Ara si pugem als cotxes i cap a Gósol a on ens retrobem tots al Bar de la Plaça, per gaudir més que de simpatia, d’unes birres.
La caminada es molt còmoda per gaudir amb família sense grans reptes i gaudir d’uns impressionants paratges.
Siauuuuuuuuuuu

Enllaç del track al wikiloc del Roger Matas
Caminada al Cim Cap del Verd

Vídeo de les fotos de la sortida