dilluns, 22 de març del 2010

Bonsai- Les 11 Alzines




Us vull explicar en aquest article una historieta d'unes Alzines, fa aproximadament quatre anys el meu mestre En Josep Berch -en pau descansi- em va fer un vol per la seva vinya i explicant-me com elaborava l'abonament de cucs de Califòrnia, em va ensenyar una alzina que va plantar amb el seu Pare, i em va donar uns quants aglans, els vaig guardar envolcallats en paper i al cap de poques setmanes els vaig plantar en una caixa de fusta de 40x20cm feta per mi amb nanses i escaires metàl·lics i tot, la qual re-utilitzo sovint per entrenar arbres. 

Al cap de poques setmanes van començar a germinar i creixa 13 alzines, les he anat regant i abonant durant 3 temporades, durant aquest temps n'han mort dos.

I aquest any he decidit trasplantar-les en torretes individuals, i així ho he fet, he cregut que era el moment de modelar tallant el brot més fort de tots i deixar el més proporcional i atapeït per dominar i donar-li o crear-li caràcter des de petit, filferrant-lo des de l'arrel i fins el cap, tot sencer amb filferro del 2m/m i les branques secundaries amb filferro de 1 m/m.

No us detallo la mida de les alzines, perquè de moment no els he donat massa importància, hi  en parlarem més endavant.

La caixa de fusta ja no la podré re-utilitzar més, perquè s'ha podrit i la he tingut que llençar, llàstima, perquè ja li tenia pensat un altre arbre per entrenar, que hi farem.

Ara només queda observar-les i mimar-les tants anys com facin falta, fins fer-les lluï en un altre article.