dimecres, 10 de març del 2010

La Vinya Nova-L'Albarda Castellana-Sant Jeroni-La Vinya Nova

LA VINYA NOVA
Avui diumenge 7 de març ens dirigim amb el nostre cotxe a el Bruc Residencial, perquè hem quedat a les 7:15 h, uns quants apeupermontserratins(depenent d'on visqui cadascun), per anar junts d'aqui fins la Vinya Nova (municipi del Bruc i de la comarca de l'Anoia), que aquesta vegada es el punt de trobada, més o menys a les 7:40 ja hi som tots i comencem la caminada (circular que fem pujant pel Camí dels Francesos fins l'Albarda Castellana i la Miranda de Sant Jeroni i tornar pel camí del Pont fins la Vinya Nova, total del recorregut 8,780Km).

El Camí dels Francesos
Comencem a caminar per l'esquerra de la Vinya Nova, travessant el Camp del Vicari fins trobar a la nostre dreta abans del torrent del Bassals dels Gats el camí dels francesos molt ben indicat amb senyals marcades en dos pins a cada banda del camí rogenques i del PR-C78 blanc i groc que senyalant el seu inici, en principi anem pujant per dins el torrent  i paral·lels per l'esquerra amb el Serrat del Tudons un camí ombribol tupit de vegetació, arribem a una petita plana a la dreta anomenada "El Racó de les Bruixes", tal com diu el seu nom en el passat es reunien les bruixes, un cop hem agafat aire el camí segueix enfilant-sa fort i zig-zaguegant fins trobar-nos la cruïlla a l'esquerra cap al coll de l'ajaguda i la Canal del Migdia direcció a la zona dels Ecos.

L'AJAGUDA
Nosaltres seguim per la nostre dreta endinsant-nos pel torrent dels Bugaders a trobar a l'esquerra un altre camí que porta al Portell de Migdia, des d'aquí separats pel torrent del Migdia podem veure les agulles dels Plecs de Llibre i el Montgròs, nosaltres seguim vorejant el Camell de Sant Jeroni que queda a la nostre esquerra i paral·lels a la dreta amb el Serrat de la Sajolida seguim per una tusuda pujada fins trobar -nos a Les Pinases 1.139m,aquí ens aturem una estona per observar una parella de corbs que sembla que festegin, estem a una cruïlla de camins important  a l'esquerra va a trobar el camí direcció a la Miranda de Sant Jeroni, creuant enfront nostre el coll va cap a l'ermita de Sant Jeroni i a la dreta cap a l'Albarda Castellana al que ara seguim.
                                                                     L'Albarda Castellana

L'ALBARDA CASTELLANA 1.177m

Tenim que salva primer un pas horitzontal flanquejant-lo per una roca una mica dificultosa i desprès enfilar-nos grimpant per una pedra per poder seguir fins el cim de l'Albarda Castellana que es el cim més alt de la comarca del Baix Llobregat, a on trobem un pessebre amb un caixetí amb un bloc i un llapis per deixar el testimoni de la nostre visita, desprès de fer els honors i unes quantes fotos a les vistes precioses de les regions dels Ecos i TaborTabor, decidim desfer el camí que hem pujat sobre tot pel fred que far.

Travessem la cruïlla de Les Pinasses direcció a la Miranda de Sant Jeroni, que arribem desprès de superar tots els trams d'escales d'asfixiant pujada, es el cim més alt de tot Montserrat i de la comarca del Bages, des d'on es domina un paisatge insuperable, amb un vent i un fred geladors, avui fa un dia molt nuvol i de fet ens cauen quatre espurnes d'aigua quasi inapreciables.
Sant Jeroni te dos cims separats per un coll, la Miranda a l'esquerra amb una taula d'orientació i un bon mirador i a deu metres a la seva dreta l'altra cim amb una antena i pluviòmetre i un heliport que al separa del Moro o Montcau
Baixem a l'ermita de Sant Jeroni per arrecerar-nos per poder esmorzar una mica i recuperar forces per tornar.

CAMÍ DEL PONT
Comencem a baixar passant pel costat dels Patriarques, del Cap de Mort, resseguint el Torrent de Santa Maria per un camí ara ampla i comada de baixar,per l'altre banda seguim pel costat del Serrat de L'Alzina de les paparres a on també veiem El Cigronet  1.065m, i fins
passar un tram d'unes baranes i un petit mur de pedra i ciment arribem a un collet amb marques blanques que indiquen l'inici del Camí del Pont, ara el camí es torna estret, just pels nostres peus ple de codols i terra, tornant-se relliscós serpentejant les carenes seguim fins trobar a la nostre dreta el Clot de la Sajolida que porta fins el camí dels Francesos, nosaltres seguim i passem  pel costat de la Roca Mala 884m, Roca del Pi 882m, i la Roca Tormes 849m seguit del Serrat de la Vinya Nova, anem baixant passem de llarg per la nostre esquerra la Canal  dels Pollegons i fins arribar a trobar a la nostre dreta un corriol que porta al Pont on reposem i fem unes poques fotos, aquí comença la Canal de la Sajolida, tornem enrere per seguir baixant pel Camí del Pont, un cop ja l'hem trobat i visitat seguim baixant ara pel torrent del Pont passem pel costat de la Canal Fosca i seguim fins trobar-nos al mig del torrent, un tram ampla i pedragos que seguim pel primer camí que surt  per la dreta seguint avall per la Coma de la Carmeta i arribar a la zona d'aparcaments envoltant edificacions ruïnoses fins arribar a la Vinya Nova, i al punt de partida.

LA VINYA NOVA
Aquí agafem al cotxe travessant rectes cap a vall, el Camp de l'Ercisa, els Plans de la Vinya Nova fins el Bruc Residencial que travessem avall fins trobar el lateral de l'autovia A-2, que seguim direcció El Bruc i bastant abans d'arribar al poble trobem un enllaç per agafar l'autovia A-2 cap a Lleida o Barcelona.

Fins la propera.

Joan Juan John ha dit...

Bon Camí ... I et convido a que visitis el meu blog: http://muntanyademontserrat.blogspot.com.es