dimecres, 7 de gener del 2015

Grau d’exposició: Mitjà
Compromís: Baix
Llargària: 30+25+25+opció de sortida= 100 metres
Aperturista: Manel Muñoz Garcia (el 1984)
Re-equipadors: Manel Muñoz García i Jordi Monterde (el 2014)
Equipament: Via re-equipada amb material divers.
Material: 10 cintes exprés, streps (depenent de l’opció de sortida per dalt)+ reunió i 1 corda de 60 metres, en hi ha prou.
Orientació: Oest
Data: 04.01.15

OBSERVACIONS:
Aquesta es una via sense massa compromís, correctament xapada, menys la sortida per dalt que no queda massa clara, però on trobem 4 opcions, la via però és ràpida de fer i molt bona per anar donant oportunitats als futurs caps de corda.
A mi personalment el que menys m’agradat, es la seva proximitat amb el pas dels caminants que van a buscar la fissura cap al cim i el que més el seu mur de 6a. amb roca excel·lent que es fa massa curt.

Des de Sant Benet agafar el camí que puja a l'Ermita de Sant Salvador. A la cruïlla, a la dreta, porta a Trinitats i a l'esquerra puja a on volem anar. Un cop a l’ermita pugem per la canal arbrada que trobem a la seva esquerra fins el coll, un cop al coll en lloc d’anar a la dreta a buscar la fissura de pujar al cim de l’elefant anem uns metres endavant i destrepem per la nostre dreta fins entrar a una canal herbosa per anar baixant fins trobar en un boix la R0 i a la nostra dreta i davant, en una fissura horitzontal, trobarem un clau com a inici de la via (15’).
1 Llarg IV i 30 metres.
Com sembla que aquest serà el llarg més fàcil l’Enric se’l fa seu per anar fent Coco i entrar en calor, així que tira primer a buscar el primer pito que esta just davant per anar a voltar un ressalt sempre ja en flanqueig sobre roca molt llastrosa i dubtosa, compte, no es difícil però s’ha d’anar a lloro, el seguim i muntem la 1R força còmoda, però a l’ombra.
2 Llarg 6a. o V+/A0 25 metres.
Des de la reunió mirem amunt i ja veiem el primer bolt, aquí comença el Jordi que és el més vetera, sobre roca discreta, fins arribar al peu del mur, el Jordi i l’Enric optem per anar a xapar fent uns passos de dreta per anar a l’esquerra i tornar a la dreta i amunt, jo com que vaig de segon i m’ho prenc be, tiro pel mig en ple 6a. i surt molt be, roca d’aquella que s’enganxen els dits i passos ben assegurats, llàstima que només son uns 5 metres, ràpidament arriben les patates i la via tomba per entrar a la role.
3 Llarg IV 25 metres.
Ara que ja m’he escalfat i per fer algú de bo, tiro jo de primer, surto per l’esquerra de la R i amunt amb uns passos preciosos de IV que també tomben massa ràpidament per arribar a sota el sostret somital i d’aquí tiro dels col·legues amunt.
4 Llarg V+ i bolt per 15 metres.
El Jordi em diu que provi de sortir per les vies que tenim davant mateix de la R a on trobem a la dreta un spit molt amunt un cop fet el pas de bloc i a la dreta un altre spit amb el mateix cas, encara que la via original tira més a l’esquerra per pujar al cim sobre un grau de IV/III o en flanqueig del tot a la dreta passant de llarg al sostre i anar a buscar una canal des d’on podem decidir si pujar per un pito que hi ha, assegurant el pas o be anar a la dreta a buscar el caminal de baixada de l’Elefant.

Jo no acabo de atrevir-me de acabar de fer el pas per la dreta, provo per l’esquerra i tampoc, prova el Jordi i res i al final provo amb l’estrep i no tiro, el Coco no em deixa fer-ho tranquil, ho prova el Jordi i desprès de fer algun que altre pegue li surt amb l’estrep i unes bagues que ell porta, que nosaltres aprofitem per seguir-lo amunt per muntar la reunió en una alzina que hi ha amb cordino i mallon.
Acabem de pujar uns metres grimpant fins el cim de la Roca de Sant Salvador per fer la foto de grup i del preciós panorama.
Per baixar desgrimpem per la fissura del clatell de l’Elefant i desfem el camí fins Sant Benet a on hi estem una bona estona per dinar una mica amb altres col·legues escaladors.
Continuem baixant ja cap al tard amb les últimes llums del dia a on podem fer unes fotos amb la lluna plena rogenca indescriptibles, perquè us les mireu i apa Gasssssss i Amunt

Aquí teniu el vídeo amb les fotos de la via