dijous, 24 de juliol del 2014

Dificultat obligada: V+
Exposició: Baixa
Compromís: Baix
Llargària: 145 metres (30+20)+45+50)
Aperturistes: J.Rovira i R. Darder
Data: 1993
Equipament: Totalment equipada amb parabolts
Material: 11 cintes curtes i llargues i unes 20 per empalmar els 2 primers llargs.
Orientació: Oest
Data: 19.07.14
Resum:
Avui el meu company decideix anar a escalar la via Vilmanbar i a mi ja m'està bé, que fa anys el ja va fer per primera vegada, quan sé escalava amb pitons i aquests ancoratges històrics, amb la sorpresa que hi ha moltes vies noves i totes amb parabolts i reunions amb anelles i cadena, tot un luxe per poder practicar amb un bon grau i verticalitat, com la que hem fet nosaltres, més vertical del que sembla, però que a partir de la segona reunió la roca millora moltíssim sent aspre i la paret amb forats, relgetas per poder buscar i navegar per la roca i superar els ressalts i mini sostres amb la tranquil · litat de progressar amb estil de via esportiva, si no pots treure uns metres d'escalada nets, doncs A0 amb un pas entre xapes i pa riba, una jornada molt wappa com sempre amb molt bon rotllo.
Anem a l’aparcament de baix de la Vinya Nova i prenem el camí en direcció a Collbató, primer trobem el desviament a l’esquerra que va al torrent de l’artiga o la VF Las dames, nosaltres continuem fins trobar un camí a l’esquerra ampla per on pujavam amb els cotxes abans, just a la dreta de l’espai antic d’aparcament continua davant nostre un camí de marques blaves que al cap d’una estona es converteix en un corriol. Seguim el corriol fins que trobem una desviació a mà dreta que ens porta a la cara oest de La Pastereta.

1+2 Llarg 6a. 19 xapes per 50 metres
El Jaume com ja l’havia fet assumeix obrir la via de primer i com sap que es poden empalmar els 2 primers llargs ens passem unes 20 cintes entre curtes i llargues per si es veu en cor de fer-ho.
Comença fred però metòdic, remugant com sempre, la roca aquest primers metres no es gens agradable i amb algun pas tècnic, però si hi ha algun pas que s’atravessa es pot resoldre amb A0, perquè tota la via esta equipada amb aire d’esportiva, cosa que convida a apretar tot el que un doni de si, a mida que va fent metres es va calentant i quan arriba a la 1R, i veu lo incomode que és i com esta muntada (dos anelles velles soldades i esquadres que no treballen be), situació que l’anima a continuar, fen un pas a la dreta i ens pengem literalment de l’expansió per visualitzar la placa de roca tant vertical que tenim davant nostre, sort d’això podem veure tots els forats i com millora la roca a partir d’ara, cosa que ens deixa avançar amb molta més tranquil·litat, al final un segon tram amb presa i regletes d’escandol que ens anima a seguir per gaudir d’escalant fins arribar a la reunió

3 Llarg V+ 7 xapes 45 metres
El Jaume continua recte amunt amb uns primers que també son molt verticals, però amb forats i canto molt bo, que et deixa fer sense patir, progresivament es tomba la placa fins arribar a una feixa on muntem la reunió, molt còmoda i compartida amb la via Funció Clorofi·lica, el Jaume busca uns metres més a l’esquerra la continuïtat de la nostre via, però no se’n recorde be i ens i repensem, al final decidim sortir per aquí mateix.
4 Llarg IV 50 metres sortida Funció Clorofil·lica.
Enfilem recte amunt per la via Funció Clorofil·lica amb un rocam i escalada fàcil i amb xapes pintades de vermell, quan arribem més a la part central de la carena per terreny més tombat les xapes les trobem pintades blaves, fins arribar molt fàcil fins la reunió.
Com nosaltres anem amb corda simple de 70 metres baixem per la mateixa via fent 4 ràpels fins a terra, cosa que ens ocupa bastant temps, però ens ajuda ara ja a relaxar-nos i vigilar el traçat per on hem pujat i des d’aquí confirmem que és més dret del que sembla des de abaix.
A estat una escalada molt maca, envoltat de moltes cordades i cares conegudes, ja tenim un altre al sac i així anem fent coco per anar donant gassssss i amunt.

Aquí teniu el vídeo de totes les fotos.